سایه «خاشقجی» سعودی ها را رها نمی کند


سایه «خاشقجی» سعودی ها را رها نمی کند

یک سایت غربی از تلاش عربستان سعودی برای به تعویق انداختن نشست سران جی 20 در سایه تداوم بحران پرونده ترور جمال خاشقجی خبر داد.

به گزارش افکارنیوز،

سایت بلومبرگ گزارش داد که عربستان سعودی به صورت غیر رسمی به مقامات ایتالیا ابلاغ کرده است که به دلیل ادامه دار بودن بحران پرونده ترور جمال خاشقجی ، منتقد نظام ریاض، نشست سران جی ۲۰ را به ماه دسامبر موکول کرده است.

بر اساس این گزارش، قرار بود نشست سران جی ۲۰ در ۲۱-۲۲ نوامبر (اول و دوم آذر ماه) در عربستان برگزار شود.

یک منبع آگاه اعلام کرد که مذاکرات میان مسئولان ایتالیا و عربستان در این خصوص در جریان است و تصمیمات لازم به زودی اتخاذ می شود.

پیش از این، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشته بود: رهبران جی 20 نباید فراموش کنند که عربستان سعودی که میزبان نشست آتی این گروه است، فعالان زن سعودی را در زندان های این کشور رها کرده تا بپوسند.

بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از ۲ سال قبل تلاش می کند جایگاه خود را به عنوان یک رهبر مطرح در عرصه بین الملل با وجود جنایت های جنگی در یمن و سرکوب وحشیانه مخالفان داخلی، بالا ببرد.

رهبران جی ۲۰ نباید فراموش کنند که فعالان زن سعودی در زندان های این کشور رها شده اند تا بپوسند. اگر عربستان در نشست آتی جی ۲۰ (اول و دوم آذر ماه) موفق شود نقش میزبان سران را بازی کند، بن سلمان بار دیگر به عرصه بین الملل باز می گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه چهارشنبه 1 فروردین 1403