عمر خطاب به ترامپ: من عضو همان مجلسی هستم که تو را استیضاح کرد!


عمر خطاب به ترامپ: من عضو همان مجلسی هستم که تو را استیضاح کرد!

نماینده دموکرات ایالت مینه‌سوتا با اشاره به نقش خود در استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا، اظهارات او درباره تابعیت خود را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش افکارنیوز،

نماینده دموکرات ایالت مینه سوتا به اظهارات دونالد ترامپ در خصوص آمریکایی نبودنش پاسخ داد.

ایلهان عمر بلافاصله در واکنش به اظهارات ترامپ در حساب شخصی خود در توئیتر آورد: اولا اینجا کشور من است و من عضو همان مجلس نمایندگانی هستم که تو را استیضاح کرد. ثانیا من از ۸ سالگی از یک جنگ داخلی فرار کردم. یک کودک ۸ ساله نمی‌تواند کشور را اداره کند، اگرچه تو کشور ما را اینگونه اداره می‌کنی.

دونالد ترامپ روز سه شنبه در جمع هواداران خود در پنسیلوانیا گفت عمر، پناهنده‌ای از سومالی که از کودکی به آمریکا آمده است، به ما می‌گوید که چگونه کشور خود را اداره کنیم. ترامپ با لحنی طعنه آمیز به ایلهان عمر گفت: تو باید بپرسی که کشور شما چگونه اداره می‌شود.

نماینده سومالی تبار کنگره آمریکا از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ بوده و این دو بار‌ها بر سر موضوعات مختلف همدیگر را هدف انتقاد قرار داده اند. دونالد ترامپ که برای سیاست‌های نژادپرستانه و تفکر سفید برترپندار خود شناخته شده است، موضع سختی در برابر رنگین پوستان و مهاجران به این کشور دارد.

از اولین اقدامات ترامپ بلافاصله پس از راهیابی به کاخ سفید در سال ۲۰۱۷ لغو حق مهاجرت بسیاری از اتباع کشور‌های دیگر به آمریکا بود، که در این میان کشور‌های مسلمان و رنگین پوست بیشترین سهم را داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می‌دونستی تا حالا چای رو اشتباه دم می‌کردی؟ | روش دم کردن یه چای لب سوز لب دوز