علت اینکه جوانان تمایلی به ازدواج ندارند، چیست؟


طبق آمار موجود میزان ازدواج جوانان نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است، حالا به نظرشما علت اینکه جوانان تمایلی به ازدواج ندارند، چیست؟

به گزارش افکارنیوز،

آمار‌ها نشان می‌دهد که این روز‌ها تعداد جوانانی که دسته گل و شیرینی به دست برای امر خیری درب خانه‌ای را بزند رو به کاهش است.

این موضوع شاید دلایل مختلفی داشته باشد، از مشکلات اقتصادی گرفته تا بیکاری جوانان و مسائل فرهنگی. دولت برای جبران بخشی از مشکلات اقتصادی وام ازدواج را از ۱۰ میلیون تومان به ۳۰ و سپس به ۵۰ میلیون تومان به هر یک از زوجین رساند.

اما باید در نظر گرفت که به گفته محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درحال حاضر ۲۰۰ میلیون تومان حداقل هزینه تشکیل زندگی مشترک در کلانشهری همچون تهران است.

هرچند که از اسفندماه تاکنون کرونا باعث شد تا ماه‌های طلایی ازدواج از بین برود، اما آمار‌های موجود نسبت به سال گذشته چندان تغییری نکرده است و معاون امور جوانان توصیه‌هایی نیز برای جوانان دارد.

تندگویان می‌گوید: بنده به جوانان و خانواده‌ها توصیه میکنم که افراد بدون صرف هزینه اضافه وارد زندگی مشترک شوند. برای مثال برخی از جوانان هزینه عروسی خود را صرف آزادی زندانیان کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جهان در آستانه مارپیچی هولناک قرار دارد/ آیا جنگ جهانی سوم در تایوان کلید می خورد؟