بایدهای تحلیل واقع بینانه از تاریخ سیاسی کشور


رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) گفت: تاریخ سیاسی هر کشوری جزو ماندگارترین حوادثی است که باید به درستی آن را شناخت و تحلیل واقع بینانه و صحیحی را نیز نسبت به آن داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، سردار سرتیپ حسن رستگارپناه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری ۴ شنبه شب شبکه دو سیما افزود: جنگ در هر کشور و جغرافیایی که روی می‌دهد باید اتفاقات آن دقیق، منطقی و واقع بینانه ثبت شود تا نسل‌های بعدی از آن درس لازم را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه عمده‌ترین مزیت کشوری که جنگ کرده؛ بالا رفتن شرایط آمادگی آن کشور است گفت: شناخت تهدیدات و پختگی مدیران آن کشور می‌تواند در جنگ، خودش را نشان دهد.

سردار سرتیپ رستگارپناه افزود: رشد و نمو نیرو‌های مسلح در دفاع مقدس از جمله خودباوری و تأمین نیاز‌های اداره جنگ، با اتکا به درون انجام شد.

وی افزود: در مدیریت اداره بحران زمان جنگ، تجربه‌های گرانقدری به دست آوردیم که بعد هم در ادامه دفاع از انقلاب و در جبهه مقاومت بکارگیری شد.

رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) همچنین با بیان اینکه سردار سلیمانی تربیت یافته دوران جنگ تحمیلی است گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت یافته دوران حضرت امام (ره) است و ظرفیتی که درون این بزرگمرد تاریخ ایران به وجود آمد جبهه‌های مقاومت را در کشور‌های منطقه ایجاد و سرمایه گذاری دشمنان اسلام را در این منطقه بر ملا کرد.

وی تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی و قبل از هر عملیات، صد‌ها ساعت توسط فرماندهان؛ عرصه میدان تجزیه و تحلیل می‌شد و فرماندهان اصلی جنگ همچون شهید صیاد شیرازی، محسن رضایی و رحیم صفوی و دیگر فرماندهان عملیات‌ها را طراحی و راهکاری که بیشترین منفعت را در آن زمان، مکان و شرایط داشت انتخاب و همه از آن تبعیت می‌کردند.

ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر در فراق برادر ؛ اشعار غمگین و سوزناک برای برادر فوت شده