استاندار گیلان:مقابله با فساد از طریق شفافیت امکانپذیر است


استاندار گیلان:مقابله با فساد از طریق شفافیت امکانپذیر است

 رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: مقابله با فساد  و تقویت سلامت اداری با شفافیت و از طریق توسعه دولت الکترونیک امکانپذیر است.

ارسلان زارع چهارشنبه شب در جشنواره استانی شهید رجایی اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون به طور مستمر به توسعه دولت الکترونیک تاکید کرده ایم و نتایج ارزیابی ها ی انجام شده بر عملکرد دستگاه های اجرایی استان نیز در سال گذشته نشاندهنده رشد قابل توجه این موضوع می باشد.
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادآوری رشادت های فرزندان سلحشور میهن اسلامی افزود: دوران دفاع مقدس همراه با مشکلات عدیده ای برای دولت و ملت ایران اسلامی بود اما با سربلندی از آن بیرون آمد .
وی ادامه داد: امروز نوع مشکلات ما نسبت به سال های اول انقلاب و دوران دفاع مقدس متفاوت شده ؛ چرا که در این دوره جنگ اقتصادی، روانی و تا حدودی سیاسی بر کشور ما تحمیل شده است و باید این جنگ را نیز با پیروزی در برابر دشمنان مان تمام کنیم.
زارع این پیروزی را شدنی دانست و افزود: تاریخ گواهی می دهد که با توجه به سابقه ملت بزرگ ایران و وعده خداوند متعال این موضوع دست یافتنیست.
وی هدف از برگزاری جشنواره شهید رجایی را نزدیک شدن دولتمردان و مردم به منش و سیره شهیدان والا رجایی و باهنر در راستای تلاش بیشتر و برای ارتقا و بهبود عملکرد دستگاه ها ی اجرایی عنوان کرد.
وی دسترسی آسان تر مردم به خدمات و افزایش سلامت اداری را از ویژگی های مهم توسعه دولت الکترونیک دانست.
استاندار گیلان خاطر نشان کرد: بر همین اساس مبنا قرار دادن قانون و رعایت حقوق شهروندی ، کاهش هزینه ها ، افزودن خدمات به آحاد مردم و توجه به جلب رضایت مردم و تکریم آنان حائز اهمیت است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دولت در وسط میدان قرار داشته و بار مسئولیت را بر دوش دارد که همه باید به آن کمک کنند ، اظهار داشت: این سخن گهر بار در شرایط سخت این دولت و برای تحکیم جهات همکاری همگان بیان شده است.
وی خاطر نشان کرد: باید بکوشیم تا با افزایش بهره وری ، ارتقای عملکرد و مبارزه با فساد که همه اینها بر دوش مدیران می باشد در جهت نیل به اهداف پیش برویم.
زارع اظهار داشت : مدیران با سرکشی های سرزده از بخش های مختلف و گفت و گوی مستقیم با مراجعان به ادارات، پای صحبت آنان بنشینند تا هم کارمندان و هم مردم بدانند نظارت بر امور وجود دارد و البته در این راستا، چالش ها و پیچیدگی های اداری باید برای گشایش امور مردم ، شناسایی و رفع شوند.
وی تصریح کرد: اکنون که امکان دیدارهای گسترده با مردم فراهم نیست و مراجعه کمتر حضوری می شود ، سامانه سامد می تواند نقش موثری در ارتباط با مردم داشته باشد که این موضوع حائز اهمیت تحقق حقوق شهروندی براساس قانون با استفاده از فناوری های جدید است.
وی نیروهای کار آمد در هر پست و سازمانی را موجب امید آفرینی و نشاط خواند و گفت: برای رضایتمندی بیشتر مردم باید شایسته سالاری در انتخاب مدیران باشد و از توانمندی های کارکنان به نحو شایسته استفاده کرد.
وی آموزش های مستمر را در اثر بخش کردن فعالیت کارکنان موثر خواند و اظهار داشت: سال های گذشته آموزش ضمن خدمت، حضوری بود که اکنون با توجه به شرایط کرونایی متناسب سازی شده است و در بستر سایبر و فضای مجازی و اینترنت گواهی نامه صادر می شود.
استاندار گیلان در ادامه با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید به استفاده بیشتر از بانوان و جوانان در رده های مدیریتی استمرار این موضوع را مهم خواند و گفت: باید به نسل جوان اعتماد کنیم . نسل اول و دوم انقلاب باید زمینه بیشتر را برای نسل سوم و چهارم فراهم کنند تا اقدامات با نشاط تر و پویاتر به مردم عرضه شود.
زارع با اشاره به شناسایی آسیب ها در این ارزیابی ها اظهار داشت: دستگاههای اجرایی باید نسبت به شناسایی نقاط ضعف و آسیب ها تلاش کنند و نقاط قوت را تقویت و موفقیت ها را نیز استمرار بخشند.
وی تاکید کرد : مدیران تا آخرین لحظه مسئولیت با اتکا به خداوند متعال از فرصت خدمتگزاری به مردم برای ارتقای شاخص ها ، بهره وری سازمانی و رضایت مردم استفاده کنند.
در پایان این مراسم دستگاه های برتر در محورهای استانی جشنواره همچون مبارزه با کرونا شامل دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی، محور اقتصاد مقاومتی و جذب سرمایه گذاری شامل سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل بنادر و دریانوردی، محور دولت الکترونیک شامل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، دستگاه های برتر در مجموع امتیازات عمومی و اختصاصی در بخش زیربنایی و توسعه زیرساخت شامل شرکت برق منطقه ای، بخش سلامت و رفاه اجتماعی شامل اداره کل بهزیستی استان، بخش تولیدی و خدماتی شامل اداره کل دامپزشکی، بخش عمومی و قضایی اداره کل امور اقتصادی و دارایی، بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی شامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شدند.

همچنین در بخش دستگاه های برتر در بیشترین رشد دو ساله؛ ادارات کل نوسازی مدارس و راهداری و حمل و نقل جاده ای مورد تجلیل قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه