ایجاد انگیزه فعالیت بهتر دستگاه های اجرایی هدف جشنواره شهید رجایی است


ایجاد انگیزه فعالیت بهتر دستگاه های اجرایی هدف جشنواره شهید رجایی است

رشت - ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ایجاد انگیزه برای فعالیت بیشتر دستگاههای اجرایی  از لحاظ کمی و کیفی را از اهداف جشنواره  شهید رجایی دانست و گفت: معرفی تعدادی از دستگاهها به عنوان دستگاه برتر به مفهوم عدم فعالیظ مناسب دستگاههای دیگر نیست.

کیوان محمدی چهارشنبه شب در جشنواره استانی شهید رجایی اظهار داشت: این جشنواره جهت تکریم کارمندان و عمدتا دستگاههای اجرایی برگزار می شود که ۲۲ سال از زمان برگزاری نخستین جشنواره می گذرد اما روند برگزاری این جشنواره با فراز و نشیب هایی همراه بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بعضی از دولت ها اعتقادی به این جشنواره نداشتند بنابراین تعداد جشنواره ها به میزان تعداد سال هایی که از آن آغاز شده ، نیست.
وی یادآور شد : در دهه ۷۰، ارزیابی ۸ محورر و ۲۴ شاخص از جمله حول محورهایی همچون تمرکز زدایی ، کاهش تصدی گری غیر ضروری دولت و گسترش دخالت مردم در تصدی گری و نظارت بر دستگاه ها ،آگاهی عمومی و تقویت نظام اداری و توسعه صادرات غیر نفتی و کاهش واردات بود.
محمدی اضافه کرد: از سال ۸۹ با تصویب نامه با اهدافی گزارش عملکرد دستگاهها ، رقابت سالم بین دستگاههای اجرایی و ایجاد انگیزه برای مدیران و کارکنان از طریق معرفی دستگاههای اجرایی برنامه ریزی شده است.
معاون توسعه ی مدیریت و سرمایه ی انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز در این جلسه گفت: اعتقاد به جشنواره شهید رجایی اعتقاد به ارزیابی دستگاههای اجرایی است و این موضوع نیز اعتقاد به اصلاح نظام اداری است.
محمد رضا گلی با بیان اینکه در سال دوم برگزاری این جشنواره هستیم ، افزود: این جشنواره سنجشی برای ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی در تحقق برنامه های دولت است.
وی تکریم تلاش دستگاههای اجرایی و نهادینه کردن، ارتقاء و بهبود عملکرد دستگاهها از طریق تشویق و با تحقق شعار امسال به عنوان افزایش اعتماد عمومی با ارتقای فرهنگ سازمانی ، شفافیت سلامت و توسعه دولت الکترونیک را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان و تصریح کرد: این امر با همکاری تعدادی از دستگاهها انجام شده است.
معاون توسعه ی مدیریت و سرمایه ی انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان اظهار داشت: در سال ۹۸ ، ۵۰ دستگاه ارزیابی شده بودند که امسال کمیته امداد نیز به جمع دستگاههای ارزیابی شونده پیوست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی