کبیری: رشد تحویل مسکن‌مهر تعاونی‌ها نسبت به بخش غیرتعاونی بالاتر است


کبیری: رشد تحویل مسکن‌مهر تعاونی‌ها نسبت به بخش غیرتعاونی بالاتر است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رشد تحویل مسکن‌مهر تعاونی‌ها نسبت به بخش غیرتعاونی بالاتر است. 91 درصد واحدهای تعاونی مسکن‌مهر تحویل شده است که 14 درصد آن در زمان آقای احمدی‌نژاد و 77 درصد زمان آقای روحانی ساخته و تحویل داده شده است.

محمد جعفر کبیری در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که عدم اعتماد به بخش تعاون می‌تواند به دلیل عملکرد برخی از تعاونی‌ها هم باشد که باعث بی‌اعتمادی مردم شده باشد؟ اظهار داشت: ما در حوزه توزیعی، تعاونی‌هایی داریم که امکان دارد در رابطه با آنها مسایلی را دیده باشیم که افرادی دچار مشکل شده باشند، ولی ما تعاونی تولیدی و خدماتی هم داریم.

وی افزود: ما ۴ هزار تعاونی فعال در کشور داریم که ۵۴ درصد آنها تولیدی هستند و صادرات میلیون دلاری به کشورهای منطقه و خاورمیانه دارند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: ما تعاونی‌ای داریم که بیش از ۳ هزار میلیارد تومان ارزش دارایی‌هایشان است. این نشان می‌دهد که ما تعاونی موفق زیاد داریم، ولی برخی از تعاونی‌های توزیعی، ذهن مردم یا حتی سیاست‌گذاران را خدشه‌دار کرده‌اند.

کبیری: رشد تحویل مسکن‌مهر تعاونی‌ها نسبت به بخش غیرتعاونی بالاتر است

کبیری متذکر شد: در حال حاضر زیر ۱۰ درصد تعاونی‌های مسکن ما مشکل دارند، یعنی ۹۰ درصد تعاونی‌ها فاقد مشکل هستند. آمار دیگری به شما می‌دهم. در بحث مربوط به مسکن‌مهر، ۸۴۰ هزار واحد از ۲.۵ میلیون واحد را تعاونی‌ها در اختیار داشتند.

وی خاطرنشان کرد: رشد تحویل مسکن‌مهر تعاونی‌ها نسبت به بخش غیرتعاونی بالاتر است. ۹۱ درصد واحدهای تعاونی مسکن‌مهر تحویل شده است که ۱۴ درصد آن در زمان آقای احمدی‌نژاد و ۷۷ درصد زمان آقای روحانی ساخته و تحویل داده شده است. اتفاقا در بخش‌های غیرتعاون کمتر از ۸۰ درصد تحویل اتفاق افتاده است.

مشروح اظهارات محمدجعفر کبیری درباره بخش تعاون را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1435454

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها