اهمیت بازارگردان ها چیست؟/ افزایش سفارش های فیک در روزهای اخیر برای تغییر جهت بازار


اهمیت بازارگردان ها چیست؟/ افزایش سفارش های فیک در روزهای اخیر برای تغییر جهت بازار

زمانی که شرکتی بورسی صندوق بازیگردان یا شرکت سبدگردان را انتخاب می‌کند در مرحله اول ریسک سرمایه‌گذاری با شفافیت اطلاعات کاهش می‌یابد.

اهمیت بازارگردان ها چیست؟/ افزایش سفارش های فیک در روزهای اخیر برای تغییر جهت بازار

به گزارش راهبرد معاصر فرشاد به‌آبادی، مدیر توسعه بازار شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد:

در حال حاضر تصمیمات هیجانی در بازار سرمایه اتفاقات می‌افتد و در این مدت که شاخص در حال اصلاح است شاهد هستیم که تازه‌واردان بازار در اثر تصمیمات هیجانی بخشی از سرمایه خود را از دست داده‌اند.
در حال حاضر شاهدیم بخش عمده سفارشات بازار به صورت غیرواقعی و ترس‌آور از سمت با بازیگردان‌های حقیقی و حقوقی برای جلوگیری از تشکیل صف ثبت می‌شود.
یکی از اقداماتی که بازارگردان‌ها می‌کند، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری است. زمانی که شرکتی بورسی صندوق بازیگردان یا شرکت سبدگردان را انتخاب می‌کند در مرحله اول ریسک سرمایه‌گذاری با شفافیت اطلاعات کاهش می‌یابد.
ضرورت داشتن سبدگردان برای ناشران بورسی باید از ابتدای سال اجرا می‌شد و شرکت‌ها ملزم می‌شدند یک یا دو شرکت سبدگردان داشته باشند تا مردم راحت‌تر بتوانند تصمیم‌گیری کنند. بنابراین بهتر است هر چه سریع‌تر شرکت‌هایی که بازیگردان دارند را در تابلو معاملات مشخص کنیم‌ تا مردم بتوانند سهام‌هایی را که توسط بازیگردان‌ها مدیریت می‌شود و دارای برنامه‌ریزی هستند را بشناسند.
سهامداران‌ به ویژه تازه‌واران در حال حاضر احتمالا ۳۰ تا ۴۰ درصد وارد زیان شده‌اند؛ بنابراین این افراد ابتدا بعد از صبر می‌توانند به صورت پلکانی اقدام به فروش کنند و سرمایه خود را در سهم‌های بهتر سرمایه‌گذاری کنند. این اتفاق باعث می‌شود جلو ضرر بیشتر گرفته شود و با جایگزین کردن سهام‌های سوداوری بخشی از زیان را جبران کنند.
در حال حاضر با توجه به اطلاعات منتشر شده در سایت سازمان بورس حدود ۲۴ شرکت دارای بازارگردان هستند که با دقت در این سهم‌ها متوجه می‌شویم که این شرکت‌ها در مقایسه با سایر نمادها اصلاح کمتری داشتند که نشان‌دهنده نقش مهم بازارگردان‌ها در روند امروز و مدیریت سرمایه مفید واقع شده است.

صدای بورس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403