جزئیات واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس شورای اسلامی


جزئیات واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس شورای اسلامی

ساوه -ایرنا- نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه با اعلام انصراف خود از دریافت خودروی دناپلاس، در بیان جزئیاتی از این اقدام گفت:قرار نیست این خودروها به مالکیت نمایندگان در بیایند و برای یک دوره چهار ساله به عنوان خودروی خدمت به منتخبین ملت واگذار می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «محمد سبزی» عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: مباحثی مانند کسر اقساط این خودروها از حقوق نمایندگان نیز صحت ندارد.

وی بیان کرد: در این دوره از مجلس شورای اسلامی، نمایندگان زیادی از جمله رئیس و اعضای هیأت رئیسه حتی حقوق دریافت نمی کنند و از مسکن و سایر امکانات هم استفاده نمی کنند تا روحیه انقلابی همچنان شاخص اصلی خانه ملت باشد.

وی یادآور شد: در اردیبهشت امسال یک دوره آموزشی و توجیهی برای نماینده های منتخب مردم در تهران برگزار شد که در آنجا فرم هایی ارائه کردند و از ما خواسته شد که مشخص کنیم آیا مسکن، خودرو با راننده یا بدون راننده می خواهیم یا خیر یا اینکه هیچکدام از آنها را لازم نداریم.

وی ادامه داد: در آن فرم گزینه دیگری هم وجود داشت و آن هم نظر منتخبین ملت برای تعویض خودروی فعلی شان با نوع جدید بود اما در آن زمان نوع خودروی تحویلی مشخص نبود.

حجت الاسلام سبزی گفت: جنجال های اخیر بر سر اعطای خودرو به نمایندگان در حالیست که در دوره های قبلی خودروهایی چون سراتو و سوزوکی به نمایندگان داده شد اما آن موقع هیچ اتفاقی نیفتاد و مانند الان شاهد این همه سر و صدا نبودیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه اظهار داشت: چندی پیش اعلام کردند که چندین دستگاه خودرو از نوع دنا پلاس و پارس اتوماتیک به پارکینگ منتقل شده و از نماینده ها خواستند که تحویل بگیرند حال آنکه این خودروها به مالکیت منتخبین مردم در نمی آیند و در تملک مجلس شورای اسلامی است که برای یک دوره چهار ساله به عنوان خودروهای خدمت در اختیار نمایندگان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: البته همه نماینده ها شرایط یکسانی ندارند و برخی از نمایندگان که حوزه انتخابیه شان حدود هشت شهرستان با ۱۰ تا ۱۵ بخش و صدها روستا است و بازدید از همه این مناطق با وجود وسعت و کثرت فراوان سختی های خاص خود را دارد، نیاز به وسلیه نقلیه و امکانات برای انجام وظایف خود و خدمتگزاری به مردم را دارند.

حجت الاسلام سبزی با اعلام انصراف خود از دریافت خودرو، افزود: وقتی دیدم می خواهند دناپلاس به ما بدهند و به وضعیت اقتصادی مردم و شرایط کنونی آنها که حتی توان خریدن پراید را هم ندارند فکر مردم، از نظر وجدانی نتوانستم آن را قبول کنم و در تماس با مراجع عالی مجلس انصراف خود را همراه با چند تن دیگر از نمایندگان اعلام کردیم.

وی ادامه داد: ترجیح می دهم خودروی فعلی ام که سمند مدل ۸۹ است را تعویض کنم.

سبزی اظهار کرد:ما بعنوان نماینده مردم طرح شفافیت مالی را امضا کرده ایم و باید از حق موکلین در برابر خودروسازان و مفاسد احتمالی این حوزه مقابله کنیم و اگر مدیون آنها شویم شاید نتوانیم این وظیفه را به درستی انجام دهیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت گفت:متاسفانه یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس که خود نوع خودرو را دناپلاس تعیین و برگه موافقت را نیز امضا کرده بود در توئیتی ضمن «رانت» نامیدن این اقدام، اعلام کرد که بخاطر مردم نمی خواهد از این رانت استفاده کند و انصراف می دهد که این اقدام و رفتار باعث ناراحتی و دلخوری اغلب نمایندگان شد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا که آیا ممکن است هدف خودروسازان از اعطای خودرو به نمایندگان ممانعت از تداوم طرح تحقیق و تفحص از این شرکت باشد، گفت: شاید در ذهن خودروساز منع تحقیق و تفحص هم باشد اما این اقدام برکاتی برای مجلس داشت تا در موارد اینچنینی ابتدا همه جوانب قضایا را بسنجنیم و بعد تصمیم گیری کنیم زیرا تبعات یک تصمیم اشتباه باعث آسیب به مجلس و منافع مردم خواهد شد.
وی تاکید کرد: مردم ولی‌نعمت ما هستند و اکنون در شرایط سختی زندگی می کنند به گونه ای که برای بسیاری از خانواده ها حتی خرید پراید سخت است و انتظار دارند نمایندگان شان اهل ویژه خواری و رانت نباشند.

به گفته این نماینده مجلس، قرار است خودروها در مالکیت مجلس باشد و برای یک دوره چهار ساله در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا از آن به عنوان خودروهای خدمت استفاده کنند.
حجت الاسلام سبزی اظهار داشت: هنوز جزئیات واگذاری خودرو به نماینده ها از سوی مجلس مشخص نیست و بحث کسر اقساط از حقوق نمایندگان هم واقعیت ندارد.

وی در خصوص اعطای ودیعه ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن به نمایندگان نیز، گفت: لازم این بیان شود که شرایط همه نماینده ها مانند هم نیست و برخی نمایندگان به این مبلغ برای اجاره مسکن نیاز دارند در حالیکه قبلا مجلس خانه سازمانی داشت و نماینده ها از آن استفاده می کردند اما اکنون این شرایط وجود ندارد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت:من با فروش خانه ام در شهر قم، حدود ۱۰۰ میلیون تومان هم روی این مبلغ گذاشتم و بالاخره توانستم در خیابان ایران (تهران) خانه ای قدیمی و حتی بدون آسانسور اجاره کنم.

وی در مورد حقوق نمایندگان نیز با رد شائبه دریافت حقوق ۲۰ میلیون تومانی در ماه، اظهار داشت: دریافتی نمایندگان بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس