نمایشگاه اقتدار 40 در البرز گشایش یافت


نمایشگاه اقتدار 40 در البرز گشایش یافت

کرج - ایرنا - همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس، نمایشگاهی با عنوان «اقتدار 40» شامگاه چهارشنبه در کانون شهید سبحانی کرج گشایش یافت.

در نمایشگاه اقتدار ۴۰ علاوه بر نمایش ادوات و دستاوردهای نظامی همچون پرنده ها، ‌شناورها و تسلیحات، ژنتیک و لیزر، دستاوردهای دستگاه های اجرایی استان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در ۴ دوره مختلف به نمایش گذاشته شده است.

این دستاوردها مربوط به زمان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سازندگی و کمک های مومنانه می باشد.

فرمانده س‍پاه امام حسن مجتبی (ع)‌ استان البرز در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: ۴۲ سال است که جنگ نابرابر در تمام عرصه های اطلاعاتی، روانی، سخت و جنگ مستقیم و نیابتی و... بر علیه ایران انجام شده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی افزود: تمام جنگ هایی که امروز در ادبیات دنیا گنجانده شده برای کشور جمهوری اسلامی ایران دشمن طراحی و اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه این جنگ ها ۴۲ سال است بدون هیچ وقفه ای ادامه داشته، اظهار داشت: کسانی در این جنگ موفق بوده اند که احساس وظیفه و تکلیف کرده اندو برای دفاع از کشور و ناموسشان اقدام کردند.

وی گفت: اینجا صحنه جنگ در مقابل عراق باشد یا گروه های تجزیه طلب باشد یا فقر باشد یا در مقابله با بیماری باشد، فرقی ندارد اینجا مجاهده است و فضیلت مجاهدت برای همه مشخص است و قرآن کریم نیز جایگاه کسانی که نشستند، تماشا کردند و اقدامی نکردند را نشان داده است.

نمایشگاه اقتدار 40 در البرز گشایش یافت

دفاع مقدس نماد مقاومت برای تمام اعصار است

مولایی ادامه داد: دفاع مقدس با تمام تلخی ها و شیرینی هایش امروز یکی از نمادهای مقاومت برای ما در تمام اعصار قرار گرفته است.

وی گفت: توانسته ایم تمام این دفاع مقدس را به نوعی با ارزش ها وابعاد مختلف آن از جمله دفاعی، امنیتی و سازندگی صادر کنیم و از دیگر ابعاد آن مجاهدت در حوزه های مختلف مثل همدلی، مواسات، کار جهادی وسازندگی است که از جمله ارزش ها و آموزه های دفاع مقدس هستند.

فرمانده سپاه البرز به اقدامات جهادی در زمان کرونا اشاره کرد و افزود: در کرونا آنانی که آمدند و کمک کردند گویی که در شب های عملیات بودند به طوریکه شب همه آمده اند و جمع شده اند و با یک رمز شروع به پاکسازی منازل و محلات می کردند.

وی بیان داشت: در دفاع مقدس همه یادگرفتند از خودشان بگذرند و نیازهای خود را نادیده بگیرند.

مولایی یادآور شد: دفاع مقدس را نمی خواهیم با اسم بردن از شهدا زنده نگه داریم و عزت، احترام و ارزش های دفاع مقدس را باید عملی زنده نگه داشت و ارزش های آن را باید پیاده سازی کرد که همان عشق، صداقت، شهامت و ایثار است.

وی گفت: ایثارگری سکه رایج است ولی وقتی به آن بی توجهی شود سوداگری سکه رایج می شود.

وی تصریح کرد: در آن زمان خودباوری به قدری در وجود مردم بود که جنگ را اداره کردند و همچنین خودباوری داشتند که موشک و سلاح ساختند و خودباوری داشتند که تاکتیک های جدید را با توجه به شرایط داشتند.

مولایی یادآور شد: در هیچ آیین نامه نظامی کربلای ۵ یا والفجر نوشته نشده به جز با خودباوری متکی به ارزش های دینی این کار نشدنی شدنی شد.

نمایشگاه اقتدار ۴۰ تا روز ششم مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در کانون شهید سبحانی کرج آماده بازدید عموم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر مرد جذابی که با پولدار ترین خانم مدل اینستاگرام ازدواج کرد! + عکس ها و بیوگرافی