امکان خلق و اجرای کد سوییفت در ویندوز فراهم شد


امکان خلق و اجرای کد سوییفت در ویندوز فراهم شد

توسعه‌دهنده‌ی پروژه‌ی ویندوزیِ سوییفت مجموعه‌ابزاری دردسترس قرار داده که با استفاده از آن‌ها می‌توان کدهای سوییفت را روی ویندوز خلق و اجرا کرد.

پیش‌تر در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹)، رسانه‌ها در گزارشی اعلام کردند پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندور ۱۰ مایکروسافت به زبان برنامه‌نویسی سوییفت (Swift) اضافه می‌شود. رسانه‌ها در آن زمان گفتند چند ماه تا اضافه‌شدن پشتیبانی از این زبان برنامه‌نویسی به ویندوز ۱۰ فاصله باقی است. توسعه‌دهندگان پروژه‌ی سوئیفت روز گذشته به‌منظور تسریع فرایند توسعه‌ی نسخه‌ی ویندوزی سوئیفت (Swift on Windows)، ایمیج‌های مجموعه‌ابزار سوئیفت را برای دانلود دردسترس قرار دادند. این ایمیج‌ها حاوی ابزارهای موردنیاز برای ساخت و اجرای کد سوئیفت روی ویندوز هستند. با مراجعه به این لینک، می‌توانید آموزش راه‌اندازی محیط توسعه‌ی سوئیفت در ویندوز را مشاهده کنید.

اگر کاربر جدید سوئیفت هستید، حتما سری به این لینک بزنید تا با این زبان برنامه‌نویسی آشنایی پیدا کنید. لینک یادشده در زمانی سریع محبوب‌ترین مفاهیم و قابلیت‌های سوئیفت را به شما یاد می‌دهد. قدم نخست برای نصب و استفاده از سویفت، دانلود کامپایلر و دیگر ابزارهای موردنیاز آن است. با مراجعه به این لینک، می‌توانید به لینک‌های دانلود دسترسی پیدا کنید. در سیستم‌عامل مک، مسیر پیش‌فرض برای دانلود مجموعه‌ابزار، Library/Developer/Toolchains/ و در سیستم‌عامل ویندوز، SystemDrive%\Library\Developer\Toolchains% است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 30 فروردین + دانلود غزل حافظ