کشف بیش از یک تن برنج احتکار شده و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی


کشف بیش از یک تن برنج احتکار شده و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی

بجنورد - ایرنا - گفت: جانشین فرمانده انتظامی شیروان اعلام کرد: هزار و 10 کیلوگرم برنج احتکار شده به ارزش 242 میلیون ریال از یک انبار در این شهرستان کشف شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد روهنا، چهارشنبه اظهار داشت: پس از شناسایی این انبار، در بازرسی از آن ۱۰۱ کیسه ۱۰ کیلویی برنج احتکار شده کشف شد و یک نفر متهم نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

دستگیری قاتل فراری قم در اسفراین

فرمانده انتظامی اسفراین گفت: یک قاتل فراری از قم در این شهرستان خراسان شمالی دستگیر شد.

سرهنگ مجید یگانه پور گفت: در پی نیابت قضایی صادره از بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب استان قم و همچنین حسب دستور بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب اسفراین مبنی بر همکاری برای دستگیری یک قاتل فراری و با توجه به اینکه متهم در این شهرستان حضور داشته در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: مخفیگاه فرد مورد نظر شناسایی و پس از دستگیری وی در بازرسی از محل اختفای وی یک قبضه سلاح کمری به همراه ۲۸ عدد تیر جنگی، ۲ قبضه قداره فلزی و مبلغ ۲۶ میلیون ریال وجه نقد کشف و ضبط شد و متهم نیز به مقر انتظامی منتقل شد.

کشف بیش از ۱۹ کیلو مواد مخدر در اسفراین

فرمانده انتظامی اسفراین همچنین از کشف ۱۹ کیلو و ۷۰ گرم ماده مخدر تریاک و دستگیری یک نفر متهم در این شهرستان خبر داد و گفت: این فرد اقدام به انتقال مواد مخدر از شهرستان سبزوار به اسفراین کرده بود، خودرو متهم شناسایی و زمانی که در حال تخلیه مواد در منزلش بود دستگیر شد.

اهدای بیش از ۹۰۰ جلد کتاب به مناسبت هفته دفاع مقدس

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۹۰۳ جلد کتاب به ارزش ۱۳۱ میلیون و ۸۶۷ هزار ریال به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان اهدا شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، رضا رضایی روز چهارشنبه اظهار داشت: ۱۴۰ جلد کتاب صوتی به ارزش ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و ۷۶۳ جلد کتاب در زمینه عمومی و دفاع مقدس به ارزش ۱۲۰ میلیون و ۶۷۶ هزار ریال به موسسات فرهنگی و هنری، دفاتر تسهیلگری، باشگاه های کتابخوانی و مناطق محروم استان به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس اهدا شد.

رضایی، هدف از این کار را زنده نگه داشتن یاد و خاطره رشادت ها و دلاورمردیهای رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: این اداره کل آمادگی دارد تا از کتابهایی که با موضوع دفاع مقدس چاپ می شوند، حمایت نماید.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از وظایف این اداره کل ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است، این اداره کل، آمادگی حمایت از نویسندگان و ناشران و اهدای کتاب به مناطق محروم استان را دارد.

۳۱ شهریورماه تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

توزیع ۲۵۰ بسته معیشتی و نوشت افزار بین نیازمندان شیروان

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: در چند روز اخیر، ۲۵۰ بسته معیشتی و لوازم التحریر بین خانوارهای نیازمند شناسایی شده این شهرستان توزیع شد.

سعید علیپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بسته ها در قالب ۲ طرح شمیم حسینی و مهر تحصیل از محل موقوفات مرتبط منصور خواجه، مرکز افق امام زاده حمزه رضا(ع) و امام زاده غیبی شیروان تهیه شده است.

وی گفت: هر بسته معیشتی و لوازم التحریر به ارزش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال توسط خدام و هیات امنا بین ۲۵۰ خانوار محروم و نیازمند شناسایی شده شهرستان توزیع شد که این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

هفته گذشته در راستای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه با همکاری سپاه ۹۰۰ بسته نوشت افزار در ۲ مرحله، بین گروه های هدف دانش آموزی مقاطع ابتدایی و متوسطه شهرستان شیروان توزیع شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک