مرکز تحقیقات قیر و آسفالت در دانشگاه صنعتی اصفهان راه‌اندازی می‌شود


مرکز تحقیقات قیر و آسفالت در دانشگاه صنعتی اصفهان راه‌اندازی می‌شود

اصفهان - ایرنا - رییس دانشگاه صنعتی اصفهان از راه‌اندازی مرکز تحقیقات و آزمایشگاه تخصصی قیر و آسفالت در این مرکز با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تا یک ماه آینده خبر داد.

سیدمهدی ابطحی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این مرکز تحقیقاتی با هدف استانداردسازی، ارتقای کیفیت قیر، آسفالت و رویه‌های جاده‌ها و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای طراحی بهینه و افزایش طول عمر جاده‌ها و راه‌ها ایجاد خواهد شد.

وی گفت: مرکز تحقیقات قیر و آسفالت در این دانشگاه با توجه به ظرفیت و تخصص استادان و دانشجویان رشته‌های مهندسی شیمی و عمران و حمایت وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ایجاد خواهد شد.

ابطحی با اشاره به اینکه دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در کنار این آزمایشگاه تخصصی در دانشگاه صنعتی اصفهان ایجاد خواهد شد، افزود: این مجموعه قرار است در آینده، مناطق مرکزی و جنوب کشور را در زمینه استاندارد و کیفی سازی قیر و آسفالت و استفاده بهینه از آنها در جاده‌ها پشتیبانی کند.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در این زمینه گفت: دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به همراه مجموعه تحقیقاتی و آزمایشگاه تخصصی قیر و آسفالت این مرکز در یک ماه آینده توسط وزیر راه و شهرسازی بطور رسمی افتتاح خواهد شد.

محمد شکرچی‌زاده، هدف از ایجاد این مجموعه در دانشگاه صنعتی اصفهان را بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و توانمندی‌ محققان و اعضای هیات علمی بیان کرد و افزود: با انتقال تجهیزات آزمایشگاهی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به دانشگاه صنعتی اصفهان و استقرار آنها در این مجموعه، خدمات آزمایشگاهی، آموزشی و پژوهشی به داخل و خارج از این دانشگاه ارائه خواهد شد.

دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید