استاندار: بیش از100 طرح عمرانی لرستان امسال تکمیل می‌شود


استاندار: بیش از100 طرح عمرانی لرستان امسال تکمیل می‌شود

خرم‌آباد – ایرنا -  استاندار لرستان گفت: پروژه‌های عمرانی استان به سه دسته تقسیم شده‌اند که باید تا پایان سال بیش از 100 طرح در استان تکمیل و بهره‌برداری شود.

به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری افزود: سال پایانی دولت سه نوع پروژه باید به اتمام برسد و بر همین اساس در هر استان باید یک پروژه ملی عملیاتی شود.

وی ادامه داد: برای لرستان نیز آزاد راه خرم آباد - بروجرد - اراک در نظر گرفته شده که امسال باید به بهره برداری برسد و بخش دوم طرح های جهش تولید است که باید با محوریت اقتصادی و عمرانی اجرایی شوند.

استاندار لرستان تصریح کرد: گروه سوم حدود ۱۱۲ طرح است که باید امسال از محل اعتبارات استانی تمام شوند چراکه اعتبارلازم برای آنها در نظر گرفته شده است.

خادمی فروش املاک را راهکار جبران کسری اعتبارات جاری و عمرانی دانست و گفت: در این راستا موافقت وزیر اقتصاد و دارایی به میزان فروش ۱۰۰ میلیارد تومان از املاک اخذ شده و دستگاه‌هایی که مجوز این امر را گرفته اند باید املاک را پس از کارشناسی به مزایده بگذارند.

وی اظهار داشت: همچنین واگذاری پروژه‌های عمرانی یکی از سیاست‌های دولت است که در استان به کندی پیش می رود.

استاندار لرستان همچنین در خصوص جشنواره شهید رجایی گفت: دستگاه هایی که برتر نشده اند؛ از نظر کارکردی مشکل دارند و یا با وجود اقدامات مثبت در مستندسازی و ارائه اطلاعات ضعیف هستند که باید نسبت به رفع نواقص خود اقدام کنند.

سکوت دستگاه ها در مقابل اظهارنظرهای نابجا قابل قبول نیست

خادمی تاکید کرد: اطلاع رسانی خدمات دولت بسیار لازم است بنابراین هر دستگاه نیز باید مسوولیت اطلاع رسانی بخش‌های مرتبط با خود را برعهده بگیرد.

وی افزود: برخی موارد دستگاه‌ها در مقابل درخواست‌ و اظهار نظرهایی که صورت می‌گیرد ساکت هستند و به افرادی که در حوزه راه، آب، توسعه، صنعت و کشاورزی اظهار نظر نابجا می کنند سخنی نمی گویند.

استاندار لرستان با بیان اینکه برخی مدیران روش های تامین مالی جدید را بلد نیستند گفت:‌ باید دولت را با شرایط حاکم بر آن مقایسه کرد و این موارد باید توسط دستگاه‌ها اطلاع رسانی شود تا با مردم، منتقدین و پرسشگران توجیح شوند و ضعف ها برطرف شود.

خادمی با تاکید بر اینکه سکوت دستگاه‌ها قابل قبول نیست بیان کرد: روابط عمومی دستگاه‌ها باید فعال شوند، در فضای مجازی، فیزیکی و هر جایی که لازم بوده باید حضور یابند و خدمات دولت را معرفی کنند.

خادمی عدم اجرای وظایف دستگاه ها را بدون توجیه دانست و افزود: اینکه‌ دستگاه کار را نگه دارد و در شهریور و مرداد تبدیل به جذب غیر بهینه و بدهکاری از چند سال مانده پیمانکار شود یک خیانت است و هرگونه کم کاری به جریمه یا جابجایی مدیر هم می انجامد.

لرستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا

استاندار لرستان همچنین اضافه کرد: استان از نظر شیوع کرونا وارد مرحله قرمز شده است اما برخی همچنان به هشدارها عمل نمی‌کنند و گمان کرده اند این خطر برای دیگران است.

خادمی گفت: پروتکل های بهداشتی در دستگاه ها رعایت می شود اما میان عموم مردم و فضاهای شلوغ از جمله بازار توجهی به آن نمی شود.

وی اظهار داشت: کارکنان متخلف در این رابطه انفصال از خدمت و مدیران متخلف نیز عزل می‌شوند.

استاندار لرستان همچنین با تاکید بر ضرورت مبارزه با گرانفروشی در استان بیان کرد: ممکن است روزانه قیمت‌ها در سطح ملی به غلط، درست، با ریشه‌های اقتصادی و یا سیاسی افزایش یابد اما در رابطه با گرانفروشی، باید با متخلفان برخورد شود.

خادمی افزود: تعزیرات حکومتی، دستگاه قضائی و بازرسی باید فعال شوند و با کمک نیروهای بسیج جریان منسجمی برای مقابله با گرانفروشی شکل بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی