چهار پروژه ملی در حوزه گردشگری در فارس افتتاح می‌شود


چهار پروژه ملی در حوزه گردشگری در فارس افتتاح می‌شود

شیراز- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: چهار پروژه ملی متعلق به حوزه گردشگری فردا (پنجشنبه) در این استان افتتاح خواهد شد.

مصیب امیری، چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا با بیان اینکه این طرح‌ها فردا (سوم مهرماه ۹۹) به ‌صورت همزمان با استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران، کرمانشاه و تهران افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: از ۳۰ طرح گردشگری استان‌های یادشده، چهار طرح به استان فارس تعلق دارد و در شهرستان‌های شیراز، مرودشت، سپیدان و کوار به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی، در هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) سال جاری نیز در استان فارس ۳۶ پروژه تعریف شد که از این تعداد ۳۲ طرح توسط بخش خصوصی و چهار پروژه نیز در بخش دولتی تعریف و اجرا شد.

امیری، افتتاح موزه نورآباد (مرکز شهرستان ممسنی)، مرکز فرهنگی سعدی، بخشی از محوطه سازی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی و مجتمع خدماتی رفاهی بیشابور کازرون را در زمره طرح‌های بخش دولتی در سال ۹۹ برشمرد و گفت: ۱۶ اقامتگاه بوم‌گردی تنها در هفته دولت به بهره‌برداری رسید و تعداد اقامتگاه‌های فارس را به ۱۵۷ رساند.

وی ادامه داد: با این روند ظرف ۲ سال گذشته تنها در زمینه تاسیس اقامتگاه بومگری تا امروز، ۱۴۵ مرکز راه‌اندازی شده است؛ افزون براین ۱۵۰ پروژه تاسیسات گردشگری، هتل‌آپارتمان و اردوگاه گردشگری با پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد هم اینک در این استان در حال ساخت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!