خط انتقال آب کشاورزی در بخش خاوران شهرری به بهره‌برداری رسید


خط انتقال آب کشاورزی در بخش خاوران شهرری به بهره‌برداری رسید

شهرری - ایرنا - بخشدار خاوران از توابع شهرستان ری گفت: خط انتقال آب کشاورزی روستای قاسم آباد تهرانچی از کانال آب ری - ورامین به طول سه کیلومتر و با اعتبار 13 میلیاردریال در مدت زمان 6 ماه امروز چهارشنبه به بهره‌برداری رسید.

اسماعیل شعبانزاده در حاشیه بهره برداری از این طرح عمرانی در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا، اظهار داشت: این طرح عمرانی با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بخشداری خاوران، جهاد کشاورزی و مشارکت مالی کشاورزان روستای قاسم آباد تهرانچی به بهره برداری رسید.

وی با اشاره اینکه با بهره برداری از این خط لوله ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش خاوران تحت پوشش آب کشاورزی کانال ری - ورامین قرار می گیرد، افزود: کشاورزان روستای قاسم آباد تهرانچی پیش از این برای تهیه آب کشاورزی مورد نیاز خود باید هزینه پرداخت می کردند.

شعبانزاده یادآور شد: با بهره برداری از این طرح عمرانی هزینه تولید محصولات کشاورزی در اراضی کشاورزی روستای قاسم آبادتهرانچی کاهش می یابد.

این مسئول با بیان اینکه بخشداری خاوران و جهاد کشاورزی هماهنگی لازم برای تخصیص آب کشاورزی را انجام داده است، اضافه کرد: اعتبار لازم برای اجرای این طرح توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه استان تهران، سازمان بسیج سازندگی و مشارکت کشاورزان تامین شده است.

به گزارش ایرنا، خط انتقال آب کشاورزی روستای قاسم آباد تهرانچی عصر امروز با حضور سردار سید ضیاءالدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، اسماعیل شعبانزاده بخشدار خاوران و جمعی از مسئولان شهرستانی به بهره برداری رسید.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج بخش مرکزی، کهریزک، فشافویه، خاوران و قلعه نو است. ‌

بخش خاوران از توابع شهرستان ری در مسیر آزاد راه امام رضا(ع) واقع شده و بر اساس آخرین سرشماری حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس