کشف گوشت فاسد و واکسیناسیون طیور در آستارا


کشف گوشت فاسد و واکسیناسیون طیور در آستارا

آستارا -ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از کشف و ضبط حدود 60 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و معرفی 2 عرضه‌کننده آن به محاکم قضایی و واکسیناسیون 100 هزار قطعه طیور بومی و محلی خبر داد.

حبیب بنی رستم روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گوشت های فاسد طی ۳۳۷ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و غذاخوری های بین راهی در شهریورماه کشف و ضبط شد.

وی افزود: فروش مرغ و اردک محلی زنده، پرکنده و بدون رعایت موازین بهداشتی ممنوع است و شبکه دامپزشکی علاوه بر گشت های مستقل، با همکاری ادارات شبکه بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت، شیلات، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف گشت های مشترک اجرا می کند.

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا ادامه داد: با همکاری پنج مامور دامپزشکی در شهریور ماه، ۱۰۰ هزار قطعه طیور بومی و محلی در ۳۰ روستا علیه بیماری نیوکاسل یا بیماری حاد تنفسی و گوارشی به صورت رایگان واکسینه شدند و کانون بیماری مشاهده نشد.

وی افزود: نیوکاسل از مهلک‌ ترین بیماری ‌های ویروسی و مسری طیور است و با توجه به نقش مهم طیور در اقتصاد خانوارهای روستایی، طرح واکسیناسیون علیه این بیماری اجرا شد.

وی بیان کرد: واکسن نیوکاسل مورد مصرف در این طرح، ساخت ایران و مقاوم به حرارت است و به صورت آشامیدنی به طیور خورانده می‌ شود.

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا به شهروندان و گردشگران توصیه کرد، هنگام خرید گوشت قرمز و مرغ، به مهر سلامت دامپزشکی دقت کنند.

بندر مرزی و گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع و حدود ۶ هزار واحد صنفی در آن فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید