94 خانه هلال در خراسان رضوی در حال ساخت است


94 خانه هلال در خراسان رضوی در حال ساخت است

مشهد- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: 94 خانه هلال در 22 شعبه این نهاد در حال ساخت و آماده‌سازی است.

دکتر سید مجتبی احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این میان شهرهای نیشابور، مشهد، خوشاب و سبزوار به ترتیب دارای بیشترین تعداد خانه‌های هلال در حال احداث هستند.

وی ادامه داد: تا پایان سال گذشته ۶٢ خانه هلال در خراسان رضوی راه‌اندازی شد که این تعداد با بهره‌برداری از ۹۴ خانه جدید به ۱۵۶ خانه خواهد رسید.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: ترویج فرهنگ صلح،‌ نوعدوستی و مهرورزی به مردم از اهداف اصلی تاسیس خانه‌های هلال محسوب می‌گردد که باعث ارتقای سطح تاب‌آوری اجتماعی و آمادگی عمومی در مواجهه با بلایا می‌شود.

وی افزود: تحقق شعار داوطلب ‌محوری و بهره‌مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه افراد متقاضی فعالیت در جمعیت هلال احمر از اهداف تاسیس خانه‌های هلال است.

احمدی با اشاره به اهداف دیگر تاسیس و راه‌اندازی خانه‌های هلال ادامه داد: جذب، سازماندهی و آموزش افراد بمنظور آمادگی برای ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی از دیگر اهداف راه اندازی این واحدهاست.

وی گفت: شناسایی، جذب و سازماندهی اعضا، داوطلبان و خیران در محلات شهرها و روستا، ارایه خدمت به نیازمندان با بهره‌گیری از توان توانمندان و ارایه آموزش‌های خودامدادی و دگرامدادی و توانمندسازی اعضا از جمله خط مشی فعالیت‌های هلال روستایی است.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی افزود: امسال در شهرستان‌های فریمان، قوچان و فیروزه اولین خانه هلال تاسیس شد و در شهرستان نیشابور که تا پایان سال گذشته هشت پایگاه داشتیم ١۶ خانه هلال در حال راه‌اندازی است.

طرح ایجاد "خانه‌های هلال" و دستورالعمل ۲۳ ماده‌ای نحوه تاسیس و فعالیت آن اواسط سال ۱۳۹۶ با هدف تحقق شعار داوطلب‌محوری و بهره‌مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه همه افراد متقاضی فعالیت در جمعیت هلال‌ احمر جمهوری اسلامی ایران از سوی این نهاد اعلام و به تشکیلات استانی آن در سراسر کشور ابلاغ شد.

بر اساس این دستورالعمل، خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که به اختصار "خانه هلال" نامیده می‌شوند مرکزی است با ساختار داوطلبی بدون نیروی انسانی رسمی، پیمانی یا قراردادی در سطح محلات شهرها و روستاها که توسط اعضا، داوطلبان، نیکوکاران و واقفان اداره می‌شود.
خانه هلال همچنین مکانی برای ارائه آموزشهای امدادی، اصول و روشهای خدمات داوطلبانه به همگان به ویژه جوانان، جذب و سازماندهی اعضا برای ارائه خدمات داوطلبی به نیازمندان در شرایط عادی و بحرانی در سطح محلات شهری و روستاهاست.

جمعیت هلال احمر در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۳۱ پایگاه امداد و نجات، ۲۰ نمایندگی و شعبه، ۵۱۲ کارمند رسمی، قراردادی و پیمانی، ۴۴ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، ۴۰ هزار داوطلب و ۱۰۳ هزار عضو جوانان هلال احمر دارد.

همچنین جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از خدمات ۱۴ هزار و ۵۰۰ امدادگر و نجاتگر فعال برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس