جایگاه رسانه‌ها در توسعه مشارکت مردمی منحصر به فرد است


جایگاه رسانه‌ها در توسعه مشارکت مردمی منحصر به فرد است

اصفهان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: جایگاه رسانه‌ها در توسعه مشارکت مردمی و کارهای خیر منحصر به فرد است.

حیدر قاسمی روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از کارمندان خیّر استان اصفهان در استانداری افزود: ترویج فرهنگ خدمت و نوع‌دوستی و معرفی افراد نیکوکار یک رسالت اجتماعی و فرهنگی است که نقش رسانه‌ها در این زمینه پررنگ است.
وی با اشاره به اجرای طرح "هر کارمند حامی یک فرزند معنوی" ادامه داد: این برنامه آغازی برای مشارکت بیشتر کارمندان در امور خیر و نیکوکاری است و به طور قطع چنین اقداماتی تاثیر معنوی خانوادگی و تعالی فردی را به همراه دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: اصفهان به لحاظ شرایط اقلیمی مثل خشکسالی‌ها و حاشیه نشینی‌ها همواره با برخی مشکلات مواجه بوده است ولی مردم استان با همدلی در بحران‌های مختلف جلوه‌های هم‌نوع دوستی را به نمایش گذاشته‌اند.
وی با اشاره به ویژگی خدمت در کمیته امداد و سایر دستگاه‌های امدادی و خیریه، اظهارکرد: در این سازمان‌ها و نهادها افزون بر وظیفه سازمانی، عشق و روحیه تعاون و نیکوکاری عامل ارتباط و تعلق خاطر بین امدادگر و مددجو است.
قاسمی با اشاره به پیشتازی اصفهان در حوزه فعالیت‌های اجتماعی، گفت: اصفهان در حوزه سمن‌ها و خیریه‌ها جز استان‌های پیشرو است و در حوزه اقدامات خیریه کارمندان لازم است که این پیشقراولی بیش از پیش تجلی پیدا کند و ار همین رو لازم است که فرایندی براساس زمان بندی مناسب برای رسیدن به یک نقطه مطلوب، مبنای عمل قرار گیرد.
وی ادامه داد: البته حضور در امور خیر مربوط به امروز نیست بلکه امور خیریه پیشینه‌ای به درازای تاریخ دارد و حتی بسیاری از کشورهای توسعه یافته نیز حوزه مشارکت‌ها و حمایت از اقشار آسیب پذیر بسیار فعال هستند.
همچنین مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در این مراسم گفت: استان اصفهان در همه عرصه‌ها پیشتاز بوده و در طرح حمایت از ایتام میانگین استان از میانگین کشوری بالاتر بوده است.
کریم زارع اظهارکرد: در زمان حاضر ۸۲ هزار حامی ایتام در استان با میانگین پرداخت ماهانه یک میلیون ریال در جایگاهی مناسب قرار دارد و از میانگین کشوری بالاتر است.
وی ادامه داد: از این‌ تعداد ۲۶ هزار و ۵۰۰ حامی کارمند در قالب طرح "هر کارمند حامی یک فرزند معنوی" ماهانه بخشی از حقوق خود را به حمایت از ایتام اختصاص می‌دهند.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان خاطرنشان کرد: کارمندان همواره یکی از گروه‌های موثر در کمک به نیازمندان استان بوده‌اند و استان هم در زمینه تعداد حامی، کیفیت و سرانه حمایتی جایگاه بسیار خوبی دارد.
وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برغم مشکلات بوجود آمده به واسطه کرونا در پنج ماه گذشته ۲۲ درصد افزایش درآمد داشته‌ و این نشان اوج فداکاری و درک شرایط توسط خیرین است‌.
زارع با اشاره به لبیک مردم به ندای رهبر معظم انقلاب در خصوص طرح مواسات مومنانه، گفت: در مرحله اول در قالب طرح ایران همدل و اطعام مهدوی بیش از ۵۰۰ هزار پرس غذا و ۱۱۰ بسته غذایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال و در مرحله دوم در قالب طرح‌های اطعام حسینی و احسان حسینی بیش از ۶۰۰ هزار پرس غذا و ۸۰ هزار سبد غذایی به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال در بین نیازمندان توزیع شد و استان اصفهان در طرح اطعام حسینی جز چهار استان برتر است.
در این مراسم "هادی نریمانی" کارمند صنایع دفاع و "زهرا گریوانی" معلم آموزش و پرورش استان اصفهان به عنوان ۲ کارمند خیّر اصفهانی تجلیل شدند.
مراسم تجلیل از کارمندان خیر استان همزمان با کل کشور و به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور روز چهارشنبه در محل استانداری برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...