امضای دو تفاهم نامه در زمینه کاربردهای 5G تا دو هفته آینده در ایران


امضای دو تفاهم نامه در زمینه کاربردهای 5G تا دو هفته آینده در ایران

رسانه کلیک – دو تفاهم نامه در حوزه های خدمات پزشکی و حمل و نقل هوشمند در بستر تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در تاریخ 6 مهر ماه 99 امضا می‌شود. به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات […] نوشته امضای دو تفاهم نامه در زمینه کاربردهای 5G تا دو...

رسانه کلیک – دو تفاهم نامه در حوزه های خدمات پزشکی و حمل و نقل هوشمند در بستر تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در تاریخ ۶ مهر ماه ۹۹ امضا می‌شود.

به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از امضای دو تفاهم نامه در زمینه کاربردهای 5G در حوزه های خدمات پزشکی و حمل و نقل در بستر تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات (5G) خبر داد.
ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص این تفاهم‌ نامه ها اظهار کرد: یکشنبه ۶ مهر ماه ۱۳۹۹در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات دو تفاهم نامه در زمینه کاربردهای 5G در حوزه های خدمات پزشکی و حمل و نقل هوشمند امضا می‌شود.
وی درباره تفاهم نامه نخست توضیح داد: این تفاهم نامه میان معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به امضا خواهد ‌رسید.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با اشاره به هدف امضای این تفاهم نامه تصریح کرد: هدف از این تفاهم‌نامه ارائه مشاوره خدمات پزشکی از راه دور در بستر فناوری های نوین به ویژه نسل پنجم ارتباطات (5G) است و در این زمینه از بستر ارتباطی اپراتور ایرانسل استفاده می‌شود.
هاشمی درباره تفاهم نامه دوم نیز تصریح کرد: تفاهم بعدی بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان منطقه آزاد کیش، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت ایرانسل امضا خواهد ‌شد.
وی گفت: با امضای این تفاهم ‌نامه ، حمل و نقل هوشمند با استفاده از ظرفیت فناوری‌ های نوین به صورت آزمایشی در منطقه آزاد کیش، عملیاتی خواهد شد و از قابلیت ‌های اینترنت اشیا نیز در این حوزه استفاده می‌شود.
هاشمی افزود: پیاده‌ سازی سایر کاربست‌ های تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات در صنایع مختلف، با همکاری سایر اپراتور ها نیز در دستور کار قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان