گواهینامه استاندارد 17 هزار و 146 تن کالا در آستارا صادر شد


گواهینامه استاندارد 17 هزار و 146 تن کالا در آستارا صادر شد

آستارا - ایرنا - رئیس اداره استاندارد بندر مرزی آستارا گفت: 74 گواهینامه انطباق با استانداردهای ملی در نیمه نخست امسال برای هزار و 472 تن کالای صادراتی و 94 گواهینامه برای 15 هزار و 674 تن کالای وارداتی صادر شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ شاهرخ جعفری روز چهارشنبه در اداره استاندارد آستارا اظهار کرد: این اداره بر اقلام مشمول مقررات استاندارد اجباری، نظارت و در صورت انطباق آنها با استانداردهای ملی، مجوز صادرات و واردات را صادر می کند.

وی ادامه داد: بیشتر کالاهای صادراتی مشمول گواهینامه استاندارد، انواع کشمش و خرما به وزن هزار و ۴۷۲ تن و به ارزش ۲۱۶ میلیارد و ۵۴ میلیون ریال و بیشتر کالاهای وارداتی مشمول استاندارد شامل خوراک دام به وزن ۱۵ هزار و ۶۷۴ تن و به ارزش ۴۰۰ میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال بوده است.

او بیان کرد: کالاهای صادراتی دریافت کننده گواهینامه استاندارد نسبت به نیمه نخست سال قبل از نظر وزن، ۱۱۱ درصد و از نظر ارزش ۲۵۶ درصد افزایش و کالاهای وارداتی دریافت کننده استاندارد از نظر وزن ۷۲ درصد و به لحاظ ارزش ۴۲ درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره استاندارد آستارا تعداد اظهارنامه های ارائه شده برای تعیین ماهیت کالاهای صادراتی در ۶ ماه قبل را ۴۱۰ فقره و تعداد اظهارنامه ها برای تعیین ماهیت کالاهای وارداتی را ۲۵۹ فقره اعلام کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...