طرح ساماندهی ورودی سنندج - همدان آغاز شد


طرح ساماندهی ورودی سنندج - همدان آغاز شد

سنندج - ایرنا - همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس، طرح ساماندهی ورودی محور سنندج - همدان (بلوار ابن‌سینا) عصر چهارشنبه با حضور استاندار کردستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این پروژه در قالب تعریض محور سنندج - همدان و از میدان محمدی این شهر تا پلیس راه به طول یک هزار و ۷۰۰ متر انجام می‌شود و برای اجرای آن در فاز اول ۹۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
استاندار کردستان در این آیین ضمن تقدیر از شورای شهر و تعامل با شهرداری در راستای اجرای طرح‌های عمرانی سنندج، اظهار داشت: ورودی هر شهر نماد آن شهر محسوب می‌شود و باید از نظم و زیبایی خاصی برخوردار باشد.
بهمن مرادنیا اضافه کرد: خروجی سنندج به سمت همدان که ارتباط اصلی مرکز استان با مناطق مرکزی کشور است، وضعیت نامنظم و نامناسبی داشته و دارای مشکلات ترافیکی بوده و باید ساماندهی شود.
وی بر تلاش شهرداری برای زیباسازی ورودی‌های سنندج تاکید کرد و گفت: به طور قطع با تلاش دستگاه‌های مختلف و همراهی آنان با شهرداری، شاهد شهری زیبا و ورودی‌های مناسب و در خور شان مردم سنندج خواهیم بود.
شهردار سنندج نیز در این آیین با بیان اینکه خروجی سنندج به سمت همدان، محور کلیدی و حیاتی است، افزود: این محور از لحاظ بصری مشکلاتی داشته و مناسب نیست، بنابراین تصمیم گرفته شد با استفاده از منابع دولتی و داخلی در بازه زمانی کوتاه آن را ساماندهی کنیم.
حشمت‌الله صیدی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تعریض میدان محمدی تا پلیس راه سنندج - همدان، اضافه کرد: در این طرح ۱۲ هزار مترمربع تعریض صورت می‌گیرد، ضمن اینکه از پلیس راه به سمت دوراهی روستای خیاره درختکاری خواهد شد و ۴۵۰ حفاری برای غرس نهال در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه سازمان سیما و منظر شهرداری نیز کار جداره‌سازی را در میدان محمدی تا پلیس راه همدان انجام خواهد داد، یادآور شد: پیش‌بینی شده در این مسیر میدانی بیضی شکل و با قطر ۵۲۰ متر ایجاد شود تا ورودی و خروجی ناحیه منفصل شهری نایسر نیز ساماندهی یابد.
عصو شورای شهر سنندج، ورودی سنندج به سمت همدان و دیگر ورودی‌های شهر را نامناسب عنوان کرد و گفت: ناهماهنگی برخی دستگاه‌ها با شهرداری باعث شده فرصت‌های اساسی برای ساماندهی شهر از دست برود و از توسعه شهر ممانعت شود.
غریب سجادی بر لزوم ساماندهی و جمع‌آوری دستفروشان در ورودی‌های شهر سنندج تاکید کرد و افزود: در ناحیه منفصل شهری نایسر مشکلات زیادی وجود دارد و می‌طلبد همه دستگاه‌ها شهرداری را برای ساماندهی این منطقه یاری دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید