دختر افتخارآفرین البرزی در کنکور سراسری تجلیل شد


دختر افتخارآفرین البرزی در کنکور سراسری تجلیل شد

کرج - ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش البرز از مریم اکبری سریزدی رتبه سوم کنکور سراسری گروه علوم انسانی از دبیرستان فرزانگان آموزش و پرورش ناحیه سه کرج تجلیل کرد.

سالار قاسمی روز چهارشنبه با حضور درمنزل مریم اکبری سریزدی به عدم حضور این دانش آموز البرزی در کلاس های آمادگی کنکور اشاره کرد و اظهارداشت: راه برای همه باز است و بدون هزینه و کلاس کنکور هم می توان موفق شد.

وی خاطرنشان کرد: مریم میرزاخانی نابغه ریاضی افتخاری برای استان البرز و ایران اسلامی بود که مریم اکبری هم می تواند در علوم انسانی و رشته روانشناسی که برای ادامه تحصیل انتخاب کرده از افتخارات استان درآینده باشد.

وی تصریح کرد: استان البرز در دو سال گذشته موفق شده در نتایج کنکور سراسری از رتبه ۱۱ به رتبه ۷ کشور دست پیدا کند و امیدوار هستیم امسال با اعلام نتایج قطعی، این روند ادامه پیدا کند.

قاسمی با بیان اینکه تربیت استعدادهای درخشان همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: دانش آموزان البرز دارای استعدادهای ویژه ای از جمله در رشته های مختلف علمی، فرهنگی، پژوهشی، هنری ، ورزشی و ادبی هستند.

وی یادآورشد:به دلیل شیوع کرونا داوطلبان کنکور شرایط سختی را برای آمادگی علمی و حفظ سلامت خود گذراندند اما دانش آموزان با توکل به خدا ، اعتماد به نفس ، پشتکار و رعایت پروتکل های بهداشتی توانستند با سلامت این دوران طاقت فرسا را سپری کنند.

مریم اکبری سریزدی نیزگفت : با وجود تلاش زیاد اما شنیدن و دیدن رتبه تک رقمی کنکور برایم یک آرزوی دست نیافتنی بود و حتی در رویاهای خود تصور آن را نداشتم.

وی افزود: برای آمادگی در این رقابت علمی تنها از آموزش‌های مدرسه استفاده کردم.

وی بیان داشت: کسب رتبه تک رقمی را حتی درخواب برای خودم دست یافتنی نمی دیدم.

اکبری ادامه داد: در ابتدا روزانه حدود پنج ساعت به خواندن درس و زدن تست می‌پرداختم که با نزدیک شدن به کنکور این ساعت به ۸ ساعت افزایش یافت.

وی با بیان اینکه قصد ادامه تحصیل در رشته روانشناسی دانشگاه تهران را دارد، تصریح کرد: حمایت خانواده و معلمان نیز برای رسیدن به این موفقیت نقش بسیارموثری دارد.

وی گفت: فضای مجازی جای مدرسه را نمی‌گیرد اما با همت بالایی که در معلمان وجود دارد بسیار کمک کننده بود.

در کنکور سراسری امسال در استان البرز ۴۰ هزار نفر شرکت کردند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا