جهش تولید راهی برای جلوگیری از ریشه‌دار شدن مشکلات است


جهش تولید راهی برای جلوگیری از ریشه‌دار شدن مشکلات است

اهواز - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: جهش تولید راهی استراتژیک برای تجمیع افکار و ظرفیت‌های کشور برای حل مشکلات کشور است و در واقع نوعی آینده‌نگری برای جلوگیری از ریشه دار شدن آسیب‌ها و مشکلات است.

ارسلان غمگین روز چهارشنبه در آیین رونمایی از کتاب ملی جهش تولید با اشاره به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب بیان کرد: فلسفه نامگذاری سال‌ها، فرهنگ‌سازی و جلب توجه مردم به یک ارزش و در نقطه مقابل آن یک مساله و مشکل است. بر این اساس رهبر معظم انقلاب با دریافت اطلاعات و گزارش‌های سراسر کشور، مطالعات و تجربه شخصی و با عنایت به اشرافی که به مسایل مختلف کشور دارند سیاست گذاری و جهت‌گیری‌های نظام را تدوین می‌کنند.
وی گفت: امروز انقلاب اسلامی در یک جنگ اقتصادی همه‌جانبه قرار دارد و دشمنان قصد دارند با حربه اقتصادی و تحریم، ستون فقرات نظام اسلامی را بشکنند.
غمگین افزود: انتخاب راهبرد "جهش تولید" برای سال ۱۳۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب از میان سایر اولویت‌های موجود کشور در شرایط فعلی بسیار هوشمندانه و حیاتی بود. پیشبرد اهداف اقتصادی کشور نیازمند کار و تولید است و بقایکار، کارگر و کارفرما نیز در گرو تولید است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در این راستا باید به نقش و جایگاه کارگران در تحقق اهداف سال که نقش اساسی و زیربنایی دارند، توجه ویژه داشت. با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و در راستای منویات معظم له، و اهمیت پرداختن به این موضوع هوشمندانه ، تصمیم به نگارش و تدوین کتابی با موضوع جهش تولید و رویکردی بر رسالت‌های وزارت متبوع گرفته شد.
وی بیان کرد: در این کتاب با عنایت به اهمیت مسایل اقتصادی در سال‌های اخیر در ابتدا به اقتصاد مقاومتی ، راهبردها و الگوهای اقتصاد مقاومتی و سپس به رونق تولید پرداخته شد.
غمگین افزود: عوامل موثر بر رونق تولید و قوانین و عوامل بازدارنده تولید و تاثیر تحریم‌ها بر تولید،نقش دولت در تحقق جهش تولید و در نهایت به نقش وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و اثر گذاری رسالت ذاتی آن در حوزه های تعاون ، اشتغال و روابط کار، اقتصاد، مقاومت اقتصادی، رونق تولید، جهش تولید و تفاوت‌های آن، اقتصاد مقاومتی، راهبرد جهش تولید به عنوان مهم‌ترین عامل و ستون فقرات تولید، نقش و راهبرد اقتصاد مقاومتی و نقش آن در جهش تولید از دیگر مطالب این کتاب است.
وی ادامه داد: تجارب سایر کشورها در جهش تولید، رونق تولید و جهش آن در کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن و تجربیات کشورهای آمریکای جنوبی،چالش‌ها، فرصت‌ها و راهکارهای جهش تولید ،تأثیر شیوع کرونا بر بخش‌های مختلف، ظرفیت‌شناسی جهش تولید در بخش‌های اقتصادی، راهبردهای حمایت از تولید و پیشنهادهای در جهت تحقق جهش تولید، نقش دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تحقق جهش تولید از دیگر مباحث این کتاب است.
کتاب ملی جهش تولید نخستین کتاب تخصصی و مرجع در حوزه جهش تولید است. این کتاب توسط ارسلان غمگین، سیده معصومه موسوی و مهدی رضازاده تالیف شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید