اخبار کوتاه استان بوشهر


اخبار کوتاه استان بوشهر

بوشهر - ایرنا - خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در استان بوشهر روز چهارشنبه اخباری در زمینه‌های مختلف از سراسر این استان تهیه و ارسال کرده‌اند که شماری از آنها در بسته زیر تقدیم مخاطبان شده‌است.

ارتقای سطح آموزش صنایع دستی در بوشهر ضروری است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهرگفت: برای رونق تولید ارتقای سطح آموزش صنایع دستی دراین استان ضرورتی است.

مریم آذر شب در نشست با معاون صنایع دستی بوشهر با بیان اینکه اشتغال‌زایی برای بانوان روستایی محور برنامه‌ریزی‌های امسال این استان قرار گرفته است، افزود: ارتقای آموزش زمینه تقویت اشتغال بانوان را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: تولید محصول صنایع دستی در کنار کمیت باید دارای کیفیت لازم باشد تا با تولیدات نفیس و با ارزش نیاز بازار را آن طور که باید پاسخ داده و به صادرات مطلوب برسیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر گفت: همه تلاش مجموعه معاونت صنایع دستی این استان بر آموزش‌های تولید محور و موضوع کاربردی بودن محصولات با کیفیت بالا برای استفاده در زندگی روزمره است.

لیلا رحیمی افزود: روستاهای بوشهر بانوان توانمند و خلاقی دارد و برنامه‌های آموزشی این حوزه با در نظر گرفتن تامین نیازمندی‌های هر نقطه ارجمله مواد اولیه، قابلیت ذاتی و نیروی انسانی لازم انجام می‌شود.

وی گفت: بروز رسانی دانش مربیان و استفاده از تولیدات تلفیقی با دیگر استان‌ها از موضوع‌هایی است که در دوره‌های آموزشی آینده برای رسیدن به سطح آموزش مطلوب دنبال می‌شود.

کتاب‌های درس شیدایی و نیمکت‌های آسمانی در دیر رونمایی شد

در آئینی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از کتاب «درس شیدایی» یادنامه شهدای فرهنگی و «نیمکت های آسمانی» یادنامه شهدای دانش آموز شهرستان دیر رونمایی شد.

کتاب درس شیدایی مشتمل بر زندگینامه، وصیت نامه و خاطرات هفت شهید فرهنگی شهرستان دیر همراه با نقش فرهنگیان در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است.

همچنین کتاب نیمکت‌های آسمانی در باره زندگینامه، وصیت نامه و خاطرات ۲۷ شهید دانش آموزان شهرستان دیر است که هر دو کتاب توسط علیرضا عابدی و علیرضا فخرایی تألیف شده است.

دیر برای اجرای سند ارتقای وضعیت بانوان استان بوشهر در این شهرستان آمادگی دارد

فرماندار دیر گفت: طرح هایی که در این سند گنجانده شده گامی مهم برای افزایش اشتغال بانوان بویژه زنان سرپرست خانوار است و مجموعه شهرستانی هم آمادگی همکاری با مجریان طرح‌ها را دارند.
کریم علی حسنی در نشست با مدیر کل اموربانوان و خانواده استانداری بوشهر افزود: برای حل مشکل کمبود پزشک زنان در شهرستان دیر رایزنی‌های متعدد با دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است که امیدواریم با راه‌اندازی بخش زنان بیمارستان امام هادی (ع) این شهرستان و اضافه شدن یک پزشک دیگر به مجموعه، این مشکل تا حدودی برطرف شود.

مریم آذرشب مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز ضمن تشریح اهداف سند ارتقای وضعیت زنان استان بوشهر افزود: این سند با بهره گیری از توان پنل نخبگان و خبرگان شهرستانی به صورت غیرمتمرکز به شناسایی و احصای مسائل و چالش های حوزه زنان و خانواده با برشی شهرستانی تدوین شدهه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین