استاندار ایلام: تفاهم نامه جهش تولید در سفر معاون رییس جمهوری منعقد می شود


استاندار ایلام: تفاهم نامه جهش تولید در سفر معاون رییس جمهوری منعقد می شود

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با اشاره به سفر معاون رییس جمهوری و ذییس سازمان برنامه و بودجه به استان ایلام در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری، گفت: تفاهم نامه جهش تولید در این سفر منعقد می شود.

قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اظهار داشت: در جریان سفر محمدباقر نوبخت به استان تفاهم نامه جهش تولید میان استاندار ایلام و رییس سازمان سازمان برنامه و بودجه امضا می رسد که تحولات مثبتی را در توسعه استان ایجاد خواهد کرد.

وی یادآور شد: میزان تسهیلات، اعتبارات و یارانه تسهیلات این تفاهم نامه قابل توجه بوده و قرار است رییس سازمان برنامه و بودجه آنرا اعلام کند.

استاندار ایلام همچنین از برنامه ریزی برای انعقاد تفاهم نامه میان سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای احداث واحدهای مسکونی در استان خبر داد و گفت: ۲ هزار واحد مسکونی برای اساس این تفاهم نامه در استان ایلام احداث خواهد شد.

سلیمانی دشتکی افزود: رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این سفر معاون رییس جمهوری را همراهی می کنند.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۰ دیدار با رییس و معاونان سازمان برنامه و بودجه در ماه های اخیر برای پیگیری برنامه های توسعه ای استان بویژه در زمینه افزایش تخصیص پروژه های عمرانی، تملک دارایی های سرمایه ای و اعتبارات هزینه ای صورت گرفته است.

استاندار ایلام با اشاره به سفر سعید چغتایی معاون سازمان برنامه و بودجه به استان در هفته جاری افزود: کمک به تکمیل پروژه های اساسی همچون سامانه گرمسیری، راه آهن، پروژه های آب و خاک، تسهیلات اشتغالزایی و زیرساخت های جاده ای در این سفر به تصویب رسید.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: معاون سازمان برنانه و بودجه در سفر ۲ روزه به ایلام تقریبا از تمامی پروژه های مهم در دست اجرای استان بازدید کرد و قرار شد به پروژه هایی همچون تونل کبیرکوه، بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی و تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام اعتبار مناسبی تخصیص داده شود که این کمک ها علاوه بر برنامه تفاهم نامه میان استانداری و سازمان برنامه و بودجه است.

وی به اهداف سال جهش تولید مورد نظر رهبر معظم انقلاب اشاره و اضافه کرد: قرار شد سازمان برنامه و بودجه متناسب با اهداف این سال اعتبارات مورد نیاز جهش تولید در حوزه زیرساخت های عمرانی و پروژه های اقتصادی را تخصیص دهد.

استاندار ایلام اضافه کرد: بنیاد مسکن بر اساس قانون تنها می تواند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر سرمایه گذاری کند ولی در تلاش هستیم شهرهای ایلام، سرابله و ایوان را که بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت دارند در دایره شمول این طرح قرار دهیم ، ضمن اینکه در شهر دهلران نیز با توجه با مازاد واحدهای مسکونی تعدادی از واحدهای احداثی به شرکت های فعال نفت و گاز در منطقه فروخته شده است.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: در صورت محقق شدن این تفاهم نامه ۳۰۰ واحد نیز از این محل در استان ایجاد خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان منشا تحول بیشتر در استان بویژه از منظر تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه های در دست اجرا باشد.

افتتاح ۲ طرح صنعتی، بازدید از چندین طرح و شرکت در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی از برنامه های سفر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به استان ایلام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند