سامان قدوس: تمجید ونگر باعث افتخارم بود


سامان قدوس: تمجید ونگر باعث افتخارم بود

بازیکن ایرانی تیم فوتبال برنتفورد انگلیس در اولین مصاحبه خود پس از پیوستن به این تیم، درباره دلیل انتخاب این تیم دسته اولی توضیح داد. نوشته سامان قدوس: تمجید ونگر باعث افتخارم بود اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

سامان قدوس: تمجید ونگر باعث افتخارم بود

سامان قدوس: برنتفورد می‌تواند روی هواداران ایرانی حساب کند
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۱
سامان قدوس: تمجید ونگر باعث افتخارم بود

بازیکن ایرانی تیم فوتبال برنتفورد انگلیس در اولین مصاحبه خود پس از پیوستن به این تیم، درباره دلیل انتخاب این تیم دسته اولی توضیح داد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

انتقال سامان قدوس هافبک هجومی ایرانی تیم فوتبال آمیا به تیم برنتفورد در دسته اول فوتبال انگلیس دو روز پیش رسمی شد. سامان قدوس در اولین مصاحبه خود با سایت این باشگاه درباره دلیل انتخاب برنتفورد و اینکه چه اهدافی در آن دارد صحبت کرد. مصاحبه سامان قدوس را در ادامه می‌خوانید:

سامان به برنتفورد خوش آمدی.

خیلی ممنون از شما.

خیلی طول کشید، اما بالاخره آمدی. از پیوستن به برنتفورد چه احساسی داری؟

حس فوق‌العاده‌ای هست، ما از یکی دو پنجره قبلی نقل و انتقالات قبلی منتظر بودیم. در نهایت این جابجایی اتفاق افتاد و من هم خیلی خوشحالم که اینجا هستم.

اشتباه نکنم قبلاً هم گفته بودی که از مدت‌ها قبل به فکر آمدن به این تیم بودی و برای من هم جالب بود که بسیاری از هواداران برنتفورد تمام فیلم‌های بازی‌های قبلی تو را در سایت یوتیوب تماشا می‌کردند. با این حال برای آن دسته از هوادارانی که شاید هنوز تو را خوب نمی‌شناسند، می‌توانی بگویی چه انتظاراتی می‌توانند از بازیکن جدید تیم‌شان داشته باشند؟

گفتنش برایم سخت است، اما عاشق پیروزی هستم و هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهم تا تیمم یک بازی را ببرد. توضیح هر اتفاقی که در زمین مسابقه رخ دهد برای من سخت است. گاهی اوقات فوتبال بازی کردن مثل یک سرگرمی می‌شود، اما برای من به شخصه هرچقدر که بزرگتر شدم بیشتر متوجه شدم که در فوتبال آن حرکات نمایشی و دریبل‌ها و .. مهمترین چیز‌ها نیستند بلکه مهمترین کار این است که گل بزنید و پاس گل بدهید. به همین دلیل هم من می‌خواهم ساده کارم را انجام دهم و فقط به تیم‌مان برای کسب پیروزی هرچه بیشتر و به هم‌تیمی‌هایم کمک کنم.

فکر می‌کنم که خیلی تواضع به خرج می‌دهی، چون خودم فیلم‌های بازی‌های تو را تماشا کرده و دیده‌ام که چه گل‌های فوق‌العاد‌ه‌ای از فواصل دور زده‌ای، چه گل‌های باورنکردنی از ضربات ایستگاهی زده‌ای، اما در همان ویدئو‌ها من متوجه شدم که گاهی اوقات در سمت چپ، گاهی اوقات در سمت راست، گاهی اوقات کاملاً در عمق و گاهی اوقات در نوک خط حمله بازی می‌کنی. پست بازی مورد علاقه خودت کجاست؟

پست مورد علاقه من ایفای نقش شماره ۱۰ (هافبک هجومی بازیساز) و مهاجم نوک کاذب است و وقتی که شما در این پست‌ها بازی می‌کنید می‌توانید هر کجای زمین که بخواهید بروید، چون وقتی که تیم‌تان توپ را در اختیار می‌گیرد، شما نقشی نسبتاً آزاد دارید. با این حال می‌توانم تقریباً در تمامی پست‌های هجومی بازی کنم، اما در نهایت در پستی بازی می‌کنم که مربی تشخیص دهد بهتر از هر جای دیگری می‌توانم به پیروزی تیم کمک کنم و با این موضوع هم مشکلی ندارم.

در آن کلیپ‌ها چیز‌های زیادی از تو دیده‌ایم، تو هم چیزی از بازی‌های برنتفورد را دیده‌ای؟

بله مخصوصاً آخرین بازی‌های تیم را تماشا کرده و بازی‌های سال گذشته آن را هم دیده‌ام. پس می‌توانم بگویم که بازی‌های زیادی را از برنتفورد دیده‌ام.

و امروز تو روز پرمغشله‌ای داشتی، چون برگه‌های قراردادت را امضا کردی و بلافاصله وارد تمرینات شدی. شنیدم که برایان (مربی تیم) داشت به تو می‌گفت که جلسه اول تمریناتت سبک خواهد بود، اما به نظر من که خیلی سبک نبود.

بستگی دارد، چون این یکی دو هفته اخیر برای من پراسترس بوده است. به همین خاطر نتوانستم درست و حسابی تمرین کنم. از ۵ روز پیش منتظر آغاز تمریناتم بودم. به همین دلیل با توجه به اینکه در ۵ روز قبل هیچ تمرینی نداشتم، همین جلسه سبک هم برای من سنگیم بود.

تو اهل مالموی سوئد هستی که نزدیک زادگاه پونتوس (یانسون، مدافع سوئدی تیم برنتفورد) است. از قبل پونتوس را می‌شناختی، درست است؟

بله، من دو سه سال از او کوچکتر هستم. آن زمانی که او در مالمو بازی می‌کرد در تیمی دیگر بودم، اما بازی‌های او را تماشا کردم و او هم بازی مرا دیده است. به همین دلیل من و او از لحاظ فوتبالی یکدیگر را می‌شناسیم.

پس شما پسر‌ها می‌دانید که هر کدام‌تان چقدر خوب بودید، چون با هم رشد کردید.

بله او می‌دانست که من چقدر خوب هستم، اما نمی‌دانستم او چقدر خوب است (خنده)؛ بله من و او یکدیگر را می‌شناسیم و تابستان امسال زمانی که همه کشور‌ها قرنطینه بودند، ما در سوئد هنوز قرنطینه نبودیم و به همین دلیل این فرصت را داشتیم که در کنار هم تمرین کنیم. به همین دلیل یکدیگر را می‌شناسیم.

پونتوس هرگز تلاش کرد که متقاعدت کند به برنتفورد بیایی؟

بله او سعی کرد نقش واسطه را بازی کند و مرا به اینجا بیاورد و کارش را هم خوب انجام می‌داد. در کل آدم خوبی است و من او را از قبل می‌شناسم و بابت زحماتی که کشید قدردانش هستم.

در برنتفورد ممکن است که در تمرینات با پونتوس کلی کشمکش و برخورد داشته باشی، اینطور نیست.

بله، خیلی، چون در شهری که ما از آن آمده‌ایم این ذهنیت جنگنده بودن مقبول است پس فکر می‌کنم که در تمرینات مقابل او کار سختی داشته باشم.

درباره توماس (فرانک سرمربی تیم) چطور؟ فرصتی داشتی که با او صحبت کنی؟

بله، کلی حرف زده‌ایم، در واقع امروز من برای اولین بار با او ملاقات کردم، اما قبل از این با تماس تلفنی و پیامک با او در ارتباط بودم و با هم حرف می‌زدیم.

برای مردمی که می‌خواهند بدانند چه شد که احساس کردی برنتفورد برایت تیم مناسبی است چه می‌گویی؟

فقط بازی‌های این تیم را تماشا کردم و به این نتیجه رسیدم که این جابجایی برای من عالی است. پس لازم نیست که کسی به من بگوید برنتفورد چه جور تیمی است، چقدر اینجا فضای دوستانه‌ای دارد و از این جور چیزها… بازی‌های برنتفورد را تماشا کردم و دیدم این تیم چقدر خوب است و برای پیوستن به آن هیجان داشتم.

در تیم اوسترشوندز (سوئد) که بودی عملکرد خوبی در لیگ اروپا داشتی و وقتی که مقابل آرسنال (مرحله یک شانزدهم نهایی) بازی کردی آرسن ونگر (سرمربی سابق آرسنال) از تو به طور خاص تمجید کرد که باید برایت خیلی خاص بوده باشد. او با خودت هم صحبتی داشت؟

نه من فقط از طریق رسانه‌ها متوجه شدم که از من تعریف کرده و برای من هم تعریف ونگر به عنوان یک مربی بزرگ مایه افتخار بود، اما با خودش صحبتی نداشتم.

تو یک بازیکن ملی‌پوش هم هستی که برای ایران بازی می‌کنی. مردم ایران علاقه فراوانی به فوتبال دارند. فکر می‌کنی حالا که تو به برنتفورد آمده‌ای، بتوانیم روی داشتن یک گروه بزرگ از هواداران ایرانی که پیگیر بازی‌های‌مان هستند حساب کنیم؟

بله، فکر می‌کنم که اینطور باشد.

امیدوارم به زودی هواداران هم بتوانند به ورزشگاه‌ها برگردند و نام سامان قدوس را فریاد بزنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال ملی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !