یادواره شهدای آموزش و پرورش آبادان برگزار شد


یادواره شهدای آموزش و پرورش آبادان برگزار شد

آبادان - ایرنا - همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس، سالروز بمباران اداره آموزش و پرورش آبادان یادواره 25 شهید فرهنگی این بمباران روز چهارشنبه با حضور استاندار خوزستان در مدرسه خدیجه کبری (س) این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا استاندار خوزستان در این آیین گفت: شهادت کارکنان اداره آموزش و پرورش آبادان در حمله ارتش رژیم بعث عراق حادثه‌ای تلخ و غیرانسانی بود و امروز خداوند متعال بر همگان منت گذاشته تا قدردان شهدای دفاع مقدس به ویژه شهیدان آموزش و پرورش باشیم.

غلامرضا شریعتی بیان کرد:اگر امروز در امنیت و با آسودگی به سر می‌بریم و به امر تعلیم و تربیت مشغول هستیم به برکت از جان گذشتگی و فداکاری شهدای گرانقدر ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس است.

وی گفت: نهادینه کردن فرهنگ مقاومت و آموزش حماسه‌سازی از درس‌های آموزش و پرورش بود که نسل گذشته با فراگیری آن موفق شد، کشور را برابر هجوم بیگانگان حفظ کنند.

شریعتی بیان کرد: خوزستان با تقدیم شهدای گرانقدر به ویژه دانش‌آموزان شهید، دین خود را به اسلام و نظام ادا کرد و اکنون نیز در حفظ انقلاب اسلامی و راهبردی کردن مقدس آن در خط مقدم است.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش آبادان نیز در این آیین با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: آبادان با تقدیم چهار هزار شهید ، و ۴۰۰ شهید دانش آموز، دین خود را به اسلام و نظام ادا کرد.
حبیب‌اله رمضانی با بیان اینکه شهدای گرانقدر برای پاسداری از کیان جمهوری اسلامی جانانه دفاع و مقاومت کردند افزود: شهیدان ارزشمندترین افراد در دنیا و آخرت هستند و برگردن مردم و جامعه حق دارند.
وی با گرامیداشت یاد ۲۵ شهید اداره آموزش و پرورش آبادان در بمباران دوم مهر سال ۱۳۵۹ و در نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی گفت: حمله دردمنشانه ارتش رژیم بعث عراق به اداره آموزش و پرورش آبادان حادثه‌ای غیر انسانی بود.

۲۵ نفر از کارکنان اداره آموزش و پرورش آبادان در دوم مهر ۵۹ در جریان حمله هوایی رژیم بعث عراق به اداره آموزش و پرورش آبادان به شهادت رسیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس