50 هکتار از مراتع و جنگل‌های سمیرم طعمه حریق شد


50 هکتار از مراتع و جنگل‌های سمیرم طعمه حریق شد

اصفهان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع آتش‌سوزی در حدود 50 هکتار از مراتع و جنگل‌های منطقه پادنای شهرستان سمیرم در غرب اصفهان در عصر چهارشنبه خبر داد.

منصور شیشه‌فروش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش‌سوزی در پوشش گیاهی جنگلی و مرتعی سخت گذر منطقه داغ‌باشی در پادنای شهرستان سمیرم از حدود ساعت ۱۳ بعدازظهر امروز شروع شد و تیم‌های امدادی در محل مشغول اطفای حریق هستند.

وی با بیان اینکه هفت تیم عملیاتی از منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر و مدیریت بحران در محل حادثه حضور دارند، اظهار داشت: یک فروند بالگرد هلال احمر نیز برای پشتیبانی و انتقال نیروهای امدادی در این حادثه بکار گرفته شد.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه محل آتش‌سوزی در مرز شهرستان سمیرم اصفهان و شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد، خاطرنشان کرد: دلیل این آتش‌سوزی گسترده در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۶۰ فقره حریق در ۱۶۰ هکتار از مراتع و عرصه‌های زیست محیطی استان رُخ داده است، گفت: بیشتر این آتش‌سوزی‌ها در شهرستان سمیرم اتفاق افتاد.

به گزارش ایرنا، حدود ۲ میلیون هکتار از اراضی مرتعی استان مُستعد آتش‌سوزی است که بیشتر آن در شهرستان‌های غربی و جنوبی قرار دارد به همین دلیل مدیریت بحران استانداری اصفهان از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درخواست کرد تا ۲ پایگاه دائمی اطفای حریق در این مناطق ایجاد کند.

۹۵ درصد از عوامل آتش‌سوزی‌ها در مراتع، انسانی و ناشی از غفلت گردشگران، ساکنان و دامداران است.

استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار مساحت دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌های طبیعی و ملی تشکیل می‌دهد و از این میزان حدود یکصد هزار هکتار جنگل، ۶ میلیون هکتار مرتع و سه میلیون هکتار بیابان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس