مزاحمت تلفنی برای آتش‌نشانی کاشان به 6 ماه حبس ختم شد


مزاحمت تلفنی برای آتش‌نشانی کاشان به 6 ماه حبس ختم شد

کاشان- ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: فردی که در تماس‌های متعدد با سامانه ‌125 نسبت به ایجاد مزاحمت و اخلال در عملکرد این سامانه اقدام کرده بود با حکم مرجع قضایی به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی پیراسته روز چهارشنبه با اعلام این خبر بیان کرد: در پی تماس‌های متعدد فردی با سامانه ۱۲۵ و ایجاد مزاحمت برای مرکز پیام فرماندهی پیگیری موضوع در دستور کار بخش حراست و حقوقی سازمان آتش‌نشانی کاشان قرار گرفت.

وی افزود: قاضی دادگستری پس از تحقیقات مقدماتی و بررسی گزارش دستگاه‌های مختلف، به دستگیری مالک تلفن همراه مورد نظر حکم داد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان اظهار داشت: نشست رسیدگی به این پرونده تشکیل شد و دادگاه با توجه به مستندات متعدد، مالک تلفن را به جرم مزاحمت تلفنی برای سامانه ۱۲۵ به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

وی یادآور شد: بر اساس ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی مزاحمان تلفنی سامانه‌های خدماتی مانند ۱۱۰ و ۱۲۵ که موجب ایجاد اختلال در خدمات‌رسانی به شهروندان در عرصه‌های مختلف شوند، مجرم شناخته شده و به سه ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شوند.

پیراسته در ادامه به شهروندان توصیه کرد، از تماس غیرضروری و ایجاد مزاحمت برای سامانه ۱۲۵ خودداری کنند، زیرا این کار در هنگام بروز حوادث و سوانح موجب تاخیر در دسترسی شهروندان به امدادگران این سازمان و اخلال در خدمت‌رسانی می‌شود.

پنج ایستگاه آتش‌نشانی با ۲۷ دستگاه خودروی سبک و سنگین در شهر ۳۰۰ هزار نفری کاشان فعالیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...