آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری 99 از ساعت 20 امشب


آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری 99 از ساعت 20 امشب

فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری 99 از ساعت 20 امشب به مدت چهار روز در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری 99 از ساعت 20 امشب

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ برای یک میلیون و ۱۲ هزار و ۶۳۲ داوطلب مجاز، از ساعت ۲۰ امشب (دوم مهرماه) در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org آغاز می شود و تا شنبه پنجم مهر ماه ادامه دارد.

براساس اعلام سازمان سنجش، هر داوطلب می تواند بر اساس اولویت علاقه نسبت به انتخاب ۱۵۰ کد رشته محل اقدام کند. هم زمان با آغاز انتخاب رشته، سازمان سنجش آموزش کشور راهنمای عملی این فرایند را هم برای داوطلبان و خانواده های آنان فعال کرده است.

در صورت اتمام فرایند انتخاب رشته، شماره رسید ۱۵ رقمی توسط سیستم در اختیار کاربر قرار می گیرد. امسال برای نخستین بار، انتخاب رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی باید در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش وارد شود.

در صورتی که در زمان ثبت نام، اعلام علاقه مندی به رشته های با آزمون دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی غیرانتفاعی صورت نگرفته است، داوطلبان با پرداخت مبلغ ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان از طریق درگاه سازمان سنجش می توانند نسبت به اعلام علاقه مندی به رشته های مذکور اقدام کنند.

متقاضیان علاقه مند به انتخاب رشته های تحصیلی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی (بجز متقاضیان چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) باید به درگاه دانشگاه آزاد اسلامی (www.azmoon.org) مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش به منظور تعیین حدود شانس قبولی در رشته محل های مورد علاقه از ساعت ۱۶ امروز چهارشنبه در درگاه اطلاع رسانی این سازمان در دسترس خواهد بود. داوطلبان می توانند با مراجعه به این سامانه با توجه به وضعیت علمی شانس قبولی خود را در رشته هایی که علاقمند به انتخاب آنها هستند، مشاهده کرده و سپس در خصوص تکمیل فرم انتخاب رشته خود در بازه زمانی اعلام شده تصمیم گیری و اقدام کنند.

ظرفیت پذیرش کنکور سراسری در دانشگاه ها بیش از ۱۷۵ هزار نفر اعلام شده است.

کنکور سراسری از ۲۹ مرداد ماه تا اول شهریور ماه در سراسر کشور و با رقابت بیش از یک میلیون داوطلب برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان