فعالیت استخرها به شیوع بیماری کرونا کمک می‌کند


فعالیت استخرها به شیوع بیماری کرونا کمک می‌کند

اهواز - ایرنا - رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان با بیان اینکه برخی مبتلایان به کرونا ممکن است تا مدتی هیچ علایمی از این بیماری نداشته باشند گفت: فعالیت استخرها در این ایام، به شیوع این بیماری کمک می‌کند.

منصور روزدار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در استخرها چون فضا مرطوب است شرایط خیلی خطرناک است؛ از طرفی آب دهان افراد در آب استخر حل می شود و این امر به شیوع بیماری کمک می‌کند. استخرها در طول روز تنها یک بار کلرزنی می‌شوند لذا نمی‌توان از ضدعفونی بودن آب مطمئن بود.

وی افزود: بازرسی از باشگاه‌های ورزشی توسط کارشناسان هیات انجام می‌شود و هر باشگاهی که تخلف کرده باشد طبق ادله و مستندات ابتدا به باشگاه دار تذکر لازم داده می‌شود و در صورت تکرار تخلف، اخطار تعطیلی دریافت خواهدکرد.

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: هیات‌ها و باشگاه‌های ورزشی باید به سلامت، بهداشت و بیمه ورزشکاران توجه جدی داشته باشند و بی‌تفاوتی به این موارد می‌تواند برای ورزشکاران زیانبار باشد.

وی با بیان اینکه نظارت بر باشگاه‌های ورزشی و جلوگیری از بروز تخلفات توسط این هیات با جدیت ادامه دارد ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی باشگاه‌ها باید به صورت منظم انجام شود و با باشگاه‌های خاطی برخورد می‌شود.

روز دار با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲۰ درصد باشگاه‌های خوزستان فعال هستند گفت:معتقدم که ورزش باید در محیط باز انجام شود. در باشگاه‌ها چون فضا بسته است اگر یک بیمار مبتلا به کرونایی وارد سالن شود ممکن است به دیگر وررشکاران آسیب برساند. متاسفانه این بیماری تا ۲ هفته هیچ علایمی ندارد و این امر کار را سخت تر می‌کند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ باشگاه ورزشی در خوزستان فعالیت می‌کنند افزود: آمار ورزشکاران سازمان یافته خوزستان به دلیل شیوع کرونا تا این لحظه ۱۰ هزار نفر است در حالی که پارسال تا این موقع بیش از یکصد هزار ورزشکار سازمان یافته داشتیم.

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان ادامه داد: خود را موظف به ارایه خدمات درمانی مطلوب و مناسب به ورزشکاران می‌دانیم و در این راستا یک مرکز اصلاح درمانی، درمانگاه و فیزیوتراپی درخوزستان راه‌اندازی کردیم.

روزدار، با اشاره به اینکه کلینیک پزشکی ورزشی اهواز در بخش‌های مختلف به مراجعه کنندگان، خدمات تخصصی ارایه می‌دهد گفت:یک مرکز حرکات اصلاحی در کیانپارس، یک درمانگاه در ورزشگاه تختی و یک مرکز فیزیوتراپی در منطقه زیتون کارمندی اهواز فعال است.همچنین به دنبال راه اندازی ۲ مرکز دندان پزشکی در خوزستان هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی