اشتغالزایی مهمترین نیاز سیستان و بلوچستان است


اشتغالزایی مهمترین نیاز سیستان و بلوچستان است

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: اشتغالزایی یکی از مهمترین نیازهای این استان است که باید به عنوان یکی از امور زیربنایی با همتی مضاعف دنبال شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز چهارشنبه در دیدار مجمع طلاب جهادی الکفیل و جمعی از کارکنان اداره کل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان با اشاره به مسائل فرهنگی و اقتصادی به عنوان دو رکن عمده مشکلات در استان، اظهارداشت: کمبود مدارس و آمار بالای بازماندگان از تحصیل نیازمند همکاری و همیاری بیشتر با آموزش‌وپرورش است.
امام جمعه زاهدان با اشاره به ضرورت توجه به مدارس، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در سیستان و بلوچستان افزود: ساخت مدرسه و برنامه‌ریزی ویژه برای مدیریت آن از کارهای مهم و با ارزش است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به وسعت استان و پراکندگی جمعیت، ساخت مدارس شبانه‌روزی می‌تواند بسیاری ازمشکلات را حل کند.
حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: ساخت مدارس به صورت شبانه‌روزی گاهی به لحاظ تربیتی تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت زیرا دانش‌آموز ساعات بیشتری تحت تعلیم و تربیت قرار می‌گیرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در رابطه با گزارش ارائه شده از سوی حاضران، تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دستگاه‌های نظام باید به همه شهروندان جمهوری اسلامی ایران خدمات ارائه کنند، افزود: دستگاه‌ها نباید در ارائه خدمات، تفاوتی از جهت مذهب قائل شوند چراکه این اقدامات اختلاف ایجاد می‌کند و به مصلحت استان و کشور نیست.
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مسلمانان خودشان آزاد هستند و می‌توانند عقیده‌شان را ابراز کنند و هر کس آن چه بین خود و خدای خودش را حق تشخیص می‌دهد همان را بپذیرد و عمل کند، تاکید کرد: دستگاه‌های نظام نباید خدای ناکرده در ارائه خدمت فرقی بین پیروان مذاهب بگذارند.
حجت الاسلام و المسلمین محامی عادت به مساعده‌گیری و ازبین رفتن روحیه کار را از چالش‌های پیش روی سیستان و بلوچستان دانست و گفت: گاهی با وجود مشاغل مختلف باز هم افراد حاضر به انجام آن نیستند و با روی آوردن به مشاغل کاذب به دنبال درآمد بیشتر هستند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در شرایطی که ضرورت دارد خدماتی به نیازمندان ارائه شود، حفظ کرامت خانواده نیازمند بسیار مهم است.
امام جمعه زاهدان ایجاد اشتغال یا تحویل برخی کالاها برای اشتغال را منوط به دریافت هزینه دانست و افزود: در این صورت فرد از دسترنج خود استفاده می‌کند و بابت دریافت مساعده شرمنده نیست و از طرفی قدر کمک‌های دریافتی را بیشتر می‌داند.
حجت الاسلام و المسلمین محامی خاطرنشان کرد: در برخی مناطق با آموزش لازم، افراد سرمایه‌دار را به سرمایه‌گذاری تشویق کنیم تا در صورت حصول نتیجه مطلوب تبدیل به الگوی مناسبی برای دیگران باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز