استاندار خوزستان:باغ موزه‌ها مانع تحریف دفاع مقدس است


استاندار خوزستان:باغ موزه‌ها مانع تحریف دفاع مقدس است

آبادان - ایرنا - استاندار خوزستان با تاکید بر انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید انقلاب گفت: باغ موزه‌های دفاع مقدس مانعی در برابر تحریف‌ واقعیت‌های هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از گام نخست باغ موزه طبیعی دفاع مقدس آبادان بیان کرد:سعی بر این است تا فرهنگ غنی دفاع مقدس را به نسل‌های آینده منتقل کنیم تا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گامی برداشته باشیم.

وی افزود:تلاش شده تا در باغ موزه دفاع مقدس آبادان بخشی از ایثارگری‌ و مجاهدت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته شود تا این رشادت‌ها در معرض دید نسل جدید انقلاب قرار گیرد.

استاندار خوزستان گفت:باغ موزه‌های دفاع مقدس مکانی به منظور جلوگیری از تحریف و انحراف واقعیات‌های جنگ تحمیلی، و مراکزی برای همنشینی و همراهی و رد و بدل شدن اطلاعات بین پیشکسوتان دفاع مقدس و نسل جدید هستند.

وی افزود:باغ موزه‌ها می‌توانند جوانان را در جریان هشت سال رشادت و جوانمردی رزمندگان قرار دهند و همچنین نقش بسزایی در انتقال ایثارگری‌، شهادت طلبی‌ و بزرگواری‌های رزمندگان اسلام به نسلی که جنگ تحمیلی را ندیده است باشند.

امام جمعه آبادان نیز در این آیین گفت: یکی از توطئه‌های دشمنان، تحریف دفاع مقدس است که در این راستا باید دستاوردهای آن دوران درخشان بیشتر تبیین و بازگو شود.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور بیان کرد: تحریف دفاع مقدس آفتی جدی است که یکی از راه‌های خنثی کردن آن اهتمام جدی در حفظ و نشر این ارزش‌ها از طریق روایت راویان متعهد و همچنین تولیدات محتوایی و متنی غنی است.

وی افزود: باغ موزه‌های دفاع مقدس می‌تواند مانعی باشد در برابر تحریف‌هایی که این جهاد را در طول تاریخ، تهدید می‌کند؛ این یک رسالت زینبی است؛ در این فضاها می‌توان صحنه‌های ملموس و واقعی ایثارگری را دید.

امام جمعه آبادان گفت:دفاع مقدس ظرفیتی است که می‌توان در آن بعضی از مفاهیم و ارزش‌ها در قالب فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی ظهور پیدا کند.

باغ موزه دفاع مقدس آبادان در آستانه پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان روز چهارشنبه به صورت ویدیوکنفرانس با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح بهره‌برداری شد.

آبادان در جنگ تحمیلی چهار هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!