15.8 تُن گوشت فاسد در مهاباد از چرخه مصرف خارج شد


15.8 تُن گوشت فاسد در مهاباد از چرخه مصرف خارج شد

مهاباد- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: 15 هزار و 800 کیلوگرم گوشت و فرآورده‌ خام دامی فاسد در نیمه نخست امسال در این شهرستان از چرخه مصرف خارج شد.

عباس آغاز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار گوشت و فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف طی ‌یک‌هزار و ۸۱۲ مورد بازرسی کارشناسان این شبکه از مراکز عرضه فرآورده خام دامی شامل قصابی، فروشگاه‌های پروتئینی، رستوران‌ و غذاخوری‌، قصابی‌، مرغ و ماهی‌فروشی، کبابی و فروشگاه‌های مواد لبنی کشف و ضبط شده بود.

وی افزود: در این مدت ۳۰ نوبت بازرسی نیز به صورت مشترک با همکاری سایر ادارات از جمله شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، صنعت معدن و تجارت و اتاق اصناف صورت گرفت.

رییس شبکه دامپزشکی مهاباد با انتقاد از خرید و فروش مرغ زنده در این شهرستان گفت: در نیمه نخست امسال ۲۱ مورد بازرسی از مراکز غیرمجاز مرغ زنده صورت گرفت و ۱۰ فروشنده غیرمجاز مرغ زنده جمع‌آوری، پنج دستگاه خودرو توقیف و پنج باب مغازه پلمب شد.

وی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال چهار دستگاه خودرو مخصوص حمل شیر نیز به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حمل شیر بدون مجوز و عرضه آن خارج از شبکه توقیف و پرونده قضایی برای صاحبان آنها تشکیل شد.

آغاز گفت: هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت‌ مرغ که در سطح شهر توزیع می‌شود باید دارای گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای از دامپزشکی شهرستان باشد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود و شهروندان از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در این شهرستان ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی