700 میلیون ریال سرانه بهداشتی به مدارس دولتی خمین اختصاص یافت


700 میلیون ریال سرانه بهداشتی به مدارس دولتی خمین اختصاص یافت

خمین - ایرنا - رئیس آموزش و پرورش خمین گفت: 700 میلیون ریال سرانه بهداشتی از محل درآمدهای آموزش و پرورش خمین به‌منظور مبارزه با بیماری کرونا و حفظ سلامتی دانش‌آموزان به مدارس دولتی این شهرستان اختصاص یافت.

« عبدالرضا پیرحسین‌لو» روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش خمین، افزود:در سال تحصیلی جدید ۵۷ هزار ریال سرانه بهداشتی به ازای هر دانش‌آموز این شهرستان توزیع شد.
وی اظهار داشت: ۴۰۰ میلیون ریال نیز از محل درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش خمین بین بیش از ۲۸۰ دانش آموز بی‌بضاعت خمین توزیع شده است.
رئیس آموزش و پرورش خمین با بیان اینکه مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه از آموزش و پرورش توازن رشته ای است، اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید با راه‌اندازی ۲ هنرستان در خمین توازن رشته ای در زادگاه امام راحل به ۴۵ درصد افزایش یافته است.
پیرحسین‌لو ادامه داد: آموزش و پرورش خمین از نظر رشد توازن رشته ای در جایگاه نخست استان مرکزی است.
وی تاکید کرد: اولویت نظام تعلیم و تربیت خمین بر این است که از راه‌اندازی رشته های تکراری و بدون بازار کار نظیر رشته حسابداری در هنرستان‌های شهرستان پرهیز شود.
رئیس آموزش و پرورش خمین با اشاره به انجام مطالعات و نیازسنجی درباره وضعیت رشته های فنی در این شهرستان گفت: مرکز آموزشی کار و دانش با رشته برق صنعتی در شهر قورچی‌باشی راه اندازی شده است.
پیرحسین‌لو افزود: خرید تجهیزات لازم و تامین وسایل مورد نیاز هنرآموزان این مرکز ۱۵۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش هدف از اجرای طرح مهر، قبل از آغاز سال تحصیلی را شاداب سازی مدارس، افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های آموزش و پرورش و بهینه‌سازی عملکرد نیروی انسانی بیان کرد.
رئیس آموزش و پرورش خمین اضافه کرد: طرح مهر امسال با تشکیل ۶ کارگروه و با محوریت بیماری کرونا و آموزش غیر حضوری در این شهرستان اجرا شد.
پیرحسین‌لو اظهار داشت: برخلاف آموزش غیرحضوری در سال تحصیلی گذشته قبولی در امتحانات نهایی خرداد امسال در خمین ۲ درصد افزایش یافت و در جایگاه سوم استان مرکزی قرار داریم.
فرماندار خمین نیز در این نشست با تبریک آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: بیکاری به‌ویژه نداشتن زمینه شغلی دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی مهمترین معضل این شهرستان است.
« احمد طهرانی » افزود: گرایش به رشته‌های نظری و نداشتن مهارت سبب افزایش نرخ بیکاری در خمین شده است و هنرستان‌ها با تربیت نیروی انسانی ماهر در زمینه‌های فنی می‌توانند بیکاری را در این شهرستان کاهش دهند.
وی با اشاره به اعلام نتایج کنکور ادامه داد: نتیجه اقدامات آموزشی نهاد تعلیم و تربیت در بزرگترین آزمون علمی کشور نمایان می‌شود و آموزش و پرورش خمین باید گزارشی از وضعیت رتبه ها و قبولی های امسال کنکور تهیه و نواقص را رفع کند.
فرماندار خمین با تقدیر از اجرای طرح مهر از سوی آموزش و پرورش این شهرستان اضافه کرد: این طرح نگاه چندجانبه ای به مراکز آموزشی داشته است.
طهرانی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا کار گروه بهداشت و سلامت به طور شایسته در این طرح گنجانده شده است.
وی تاکید کرد: حفظ سلامتی دانش‌آموزان، خانواده آنان و فرهنگیان اولویت نظام آموزشی کشور است.
فرماندار خمین افزود: با اجرای درست تهمیدات لازم در شرایط کرونا نباید خللی در روند آموزش فراگیران ایجاد شود.

۱۷ هزار و ۷۰۱ دانش‌آموز در شهرستان خمین در ۲۴۰ مرکز آموزشی تحصیل می‌کنند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته