40 میلیارد تومان برای احداث ایستگاه راه آهن سنندج هزینه شد


40 میلیارد تومان برای احداث ایستگاه راه آهن سنندج هزینه شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: ایستگاه تشکیلاتی سنندج واقع در مسیر راه آهن سنندج - همدان با هزینه 40 میلیارد تومانی از 38 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، محمد صدیق ثابتی روز چهارشنبه در بازدید معاون برنامه‌ریزی مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از ایستگاه راه آهن سنندج اظهار داشت: این ایستگاه تشکیلاتی بوده که عملیات اجرایی آن در زمینی به مساحت ۵۱ هکتار از بهمن ۱۳۹۸ آغاز شده است.

وی اضافه کرد: زیربنای ساختمان‌ اصلی این طرح حدود چهار هزار متر مربع است که نصب ستون‌های فلزی آن به اتمام رسیده و بزودی و با آغاز تیرک گذاری آنها پیش‌بینی می‌شود تا شروع فصل سرما عملیات دیوارکشی آن و بخشی از محوطه سازی به اتمام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: تاکنون برای اجرای طرح احداث ایستگاه سنندج ۴۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای اتمام نیز بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

راه آهن تهران - همدان - سنندج در حوزه استحفاظی استان کردستان سه ایستگاه مسافری در شهرهای قروه، دهگلان و سنندج و دو ایستگاه ترافیکی در آونگان، دوسر شهرستان قروه دارد.

این طرح ۱۳ هزار و ۲۸۲ متر مربع فضای سرپوشیده دارد که ساختمان اصلی آن چهار هزار متر مربع و بر اساس نیاز ۲۵ سال آینده استان کردستان طراحی شده و هم اکنون از ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

مسیر خط آهن راه آهن همدان - سنندج در سه قطعه در حال ساخت است که قطعه اول از بهار همدان تا دوسر قروه به طول ۶۴ کیلومتر، قطعه دوم از دوسر قروه تا نزدیکی دهگلان به طول ۵۶ کیلومتر و قطعه سوم از دهگلان تا ایستگاه پایانی سنندج به طول ۳۰ کیلومتر احداث شده و بخش هایی از آن هنوز در دست اجراست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس