باغ موزه دفاع مقدس آبادان افتتاح شد


باغ موزه دفاع مقدس آبادان افتتاح شد

آبادان - ایرنا - باغ موزه دفاع مقدس آبادان در آستانه پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان روز چهارشنبه به صورت ویدئوکنفرانس از سوی رییس مجلس شورای اسلامی و رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح افتتاح شد.

به گزارش ایرنا موزه دفاع مقدس آبادان با ۲۷ هکتار مساحت در منطقه بِریم یکی از مکان‌های منحصر به فرد و دست نخورده سال‌های دفاع مقدس در حاشیه اروندرود است. باغ موزه دفاع مقدس و صنعت نفت آبادان همجوار با اروندرود جانمایی شده، رودخانه راهبردی که عملیات‌های مهم را در هشت سال دفاع مقدس همچون کربلای ۴، کربلای ۵، والفجر ۸ و کربلای ۸ را در تاریخ خود نگه داشته است.

همجواری آن با اروندرود و وجود آثار بکر و ساختمان های دست نخورده دفاع مقدس، از ویژگی­ های منحصر به فرد این مکان است که به خوبی می‌تواند جنگ و هجوم ناجوانمردانه نیروهای بعثی عراق به کشور را در سال‌های جنگ تحمیلی به نسل جدید انقلاب منتقل کند.

در بخشی ازباغ موزه دفاع مقدس آبادان ادوات نظامی و ماشین آلات جنگی شامل سلاح‌های که بخش از آنها توسط رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی گوناگون از دشمن بعثی به غنیمت گرفته شده به نمایش در آمده است همچنین سنگرهای بتنی، میادین مین، دکل دیده‌بانی وخاکریزهای مشرف به خاک عراق و اروندرود به جاذبه‌های این موزه افزوده است.

سوله‌ای که در گذشته محل تعمیر و رفع عیوب کشتی‌ها و یدک‌کش‌های وزارت نفت و گورستان انگلیسی‌ها با ۵۲۶ قبر متعلق به کارکنان و خانواده‌های تبعه انگلیس و دیگر ملیت‌های غیر مسلمان که در زمان قبل از انقلاب اسلامی در پالایشگاه آبادان مشغول به کار بودند از جاذبه‌های باغ موزه دفاع مقدس آبادان است.

در بخشی از این موزه، پیکر پاک و مطهر هشت شهید دوران دفاع مقدس به خاک سپرده شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در آیین افتتاح باغ موزه دفاع مقدس آبادان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد گفت:عملیات ساخت باغ موزه طبیعی دفاع مقدس آبادان از سال ۱۳۹۳ آغاز شد.

سردار بهمن کارگر ارزش ۲۷ هکتار زمین باغ موزه طبیعی آبادان را ۱۰هزار میلیارد ریال اعلام کرد وافزود:تاکنون برای ساخت این باغ موزه ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

در این مراسم استاندار خوزستان، فرماندار ویژه آبادان و جمعی از مسوولان نظامی و انتظامی استان خوزستان حضور داشتند.

آبادان در جنگ تحمیلی چهار هزار و ۴۰۰ شهید از جمله ۱۰۰ سردار تقدیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟