15 هزار تن انبه از مرزهای سیستان و بلوچستان وارد کشور شد


15 هزار تن انبه از مرزهای سیستان و بلوچستان وارد کشور شد

زاهدان- ایرنا- مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: بیش‌از ١5 هزار تن انبه در 6 ماهه نخست سالجاری با رعایت کامل مقررات بهداشت قرنطینه گیاهی از طریق مرزهای این استان وارد کشور شده است.

غلام حسین تیموری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: انبه‌ها برای تامین نیاز کشور با رعایت مسائل قرنطینه‌ای و نظارت کارشناس سازمان جهاد کشاورزی و گمرک وارد سیستان و بلوچستان می‌شود.
وی افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند که انبه‌های داخل جعبه‌های چوبی بدون رعایت مسائل بهداشتی به صورت قاچاق وارد شده که مصرف آنان توصیه نمی‌شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با اشاره به اهمیت کنترل آفات و بیماری قرنطینه‌ای در مبادی ورودی مرز گفت: پنج محموله بار میوه انبه وارداتی از پاکستان پس از بررسی در مرکز قرنطینه گیاهی میرجاوه آلوده به آفت قرنطینه‌ای مگس میوه بود شناسایی و از ورود آن به استان جلوگیری شد.
وی افزود: وزن بار مرجوعی حدود ۶٨ تن بوده که به کشورپاکستان بازگردانده شده است.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان واقع در جنوب شرق ایران اسلامی حدود یکهزار و ۶۰۰ کیلومتر یعنی معادل یک ششم از مجموع مرزهای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای افغانستان، پاکستان و حوزه دریای عمان مرز دارد.
طول مرزهای خاکی این استان با کشور افغانستان حدود ۳۰۰ کیلومتر یعنی معادل یک سوم از کل مرز ایران با افغانستان و طول مرزهای خاکی مشترک استان با کشور پاکستان ۹۲۱ کیلومتر است که مجموع کل مرز مشترک ایران و پاکستان را تشکیل می دهد.
طول مرزهای آبی این استان در سواحل دریای عمان با کشور پاکستان و آبهای آزاد ۳۷۰ کیلومتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل