چهار کتاب در حوزه دفاع مقدس در شاهرود رونمایی شد


چهار کتاب در حوزه دفاع مقدس در شاهرود رونمایی شد

شاهرود – ایرنا – چهار کتاب حوزه دفاع مقدس با عنوان‌های گنج های شنیدنی ، همین چند صباح پیش ، سوت بلبلی و مرد کوچک از سه نویسنده شاهرودی رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، در آیین رونمایی ازاین کتاب ها که چهارشنبه با حضور جمعی از اهل قلم و اعضای شورای اسلامی برگزار شد، نویسندگان کتاب ها آثار خود را معرفی کردند.

کتاب "گنج های شنیدنی" و " همین چند صباح پیش" به نویسندگی سمیرا سادات امامی حاوی ۹۶ خاطره از خانواده های شهداء، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که در مجموعه ۲ نهضت خاطره نویسی دفاع مقدس استان سمنان به روایت درآمده است.

سمیرا سادات امامی از شهریور سال ۸۳ نویسندگی در عرصه دفاع مقدس را آغاز نموده و تاکنون ۱۲ کتاب در زمینه زندگینامه شهدا ، رزمندگان، آزادگان و جانبازان به نگارش درآورده است.

کتاب "سوت بلبلی" به قلم مرتضی عرب حجی روایتی از یک حماسه ساز کوچک به صورت نوشتاری و صوتی برای شناساندن دفاع مقدس به نسل آینده به رشته تحریر در آمده است.

مرتضی عرب حجی معتقد است ، در روایتگری جنگ برای بزرگسالان کار بسیاری شده اما برای بچه ها که آینده ساز کشورهستند آثار کمی وجود دارد که با انتشار مطالب بیشتر در زمینه کودکان می توان از تحریف واقعیت های دوران جنگ برای نسل آینده جلوگیری کرد.

این نویسنده از مسوولان خواست تا با حمایت مالی از نویسندگان تحریف ها را به تعریف تبدیل کنند.

دیگر کتاب رونمایی شده به نام "مرد کوچک" به نویسندگی فرزانه نعیمی است که چهارمین کتاب کودک خود به صورت نوشتاری و صوتی در زمینه دفاع مقدس به نگارش درآورده است.

وی معتقد است ، نوشتن کتاب در حوزه دفاع مقدس به ویژه برای کودکان ظرایف و سختی خاصی دارد اما فعالیت در این حوزه جذابیت داشته و نیازمند صداقت خاصی است.

شهردار شاهرود هم در این آیین گفت: آسیب های زیادی بعد از شهادت به خانواده ها تحمیل شد که کمتر به آن پرداخته شده است ، باید با یک نگاه ویژه مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگران بررسی و حل شود .

علیرضا حاجی محمد علی ابراز داشت: باید از زندگی خانواده شهدا روایتگری تصویری به چند زبان دنیا ساخته شود و این مظلومیت ها به گوش جهانیان برسد.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت ها برای حمایت از نویسندگان ، ناشران و رویتگران مهیا شود ، تصریح کرد: مدیریت شهری حمایت اقتصادی و ارائه مجوزهای لازم به ناشران و نویسندگان در حد اختیارات خود را انجام می دهد.

علی باقری معاون سیاسی فرماندارشاهرود هم گفت: باید روحیه ایثارگری و شهادت را به نسل های آینده با روایتگری و چاپ کتاب های ارزشمند در این زمینه انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه روایتگران واقعیت های جنگ را به گوش نسل آینده برسانند، افزود: در زمان جنگ رزمندگان بدنبال گردان های عملیاتی بودند و فرهنگ شهادت حاکم بود که می بایست این فرهنگ به نسل بعد انتقال یابد.

سید ابراهیم موسوی رییس اداره کتابخانه های عمومی شاهرود هم در این آیین گفت: حمایت از نویسندگان بومی موجب جذب بیشترعلاقمندان این حوزه به ویژه جوانان در خلق آثار ماندگار در حوزه کتاب و کتابخوانی می شود.

وی با بیان اینکه انتقال روحیه جهادی و ایثارگری به نسل آینده ضروری است، افزود: مسوولان با حمایت های مالی از نویسندگان می توانند در انتقال این روحیه نقش به سزایی داشته باشند.

در این آیین مرتضی احمدیان رزمنده هشت سال دفاع مقدس به روایتگری پرداخت .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند