طرح خانواده پویای کمیته امداد برای سه هزار مددجوی سمنان اجرا می‌شود


طرح خانواده پویای کمیته امداد برای سه هزار مددجوی سمنان اجرا می‌شود

سمنان- ایرنا- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان گفت: طرح خانواده پویا برای سه هزار مددجو تحت حمایت با هدف ارتقای سلامت روان، ایجاد نشاط و پیشگیری ازآسیب های اجتماعی اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیده فاطمه تقوی روز چهارشنبه با بیان اینکه تعداد کل مددجویان تا پایان سال گذشته ۱۸ هزار و ۶۳۵ خانوار بود، به رسانه ها گفت: ۴۷ درصد مددجویان زن سرپرست خانوار هستند که نیاز به حمایت در سرفصل های مختلف و مشاوره های خانوادگی دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان از اجرای طرح خانواده پویا برای سه هزار مددجو تحت حمایت کمیته امداد خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارتقای سلامت روان، ایجاد نشاط و پیشگیری ازآسیب های اجتماعی با بهره گیری از مشاوران این نهاد اجرا می‌شود.

وی هشت هزار و ۸۰۸ نفر از تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان را زن سرپرست خانوار دانست و افزود: این تعداد ۴۷ درصد مددجویان استان سمنان را شامل می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه ۴۸ درصد مددجویان معدل ۹ هزار و ۲۳ خانوار ساکن مناطق روستایی هستند، ابراز داشت: خدمات حمایتی در روستاها ارائه می شود.

تقوی با اشاره به اینکه ۱۶۵ روستا با ضریب محرومیت ۶ از خدمات حمایتی کمیته امداد شامل سبد غذایی، درمان، ساخت و بهسازی مسکن، هدیه ازدواج، جهیزیه، اردوی های زیارتی و تربیتی و غیره بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: علاوه بر این خدمات، طرح هایی در قالب مشاوره فرزندپروری، ارتباطات بین‌فردی، ازدواج، تحصیلی، روان‌شناختی و تربیتی مسائل و مشکلات خانوادگی ارائه می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان بیان کرد: یکی از وظایف مشاوران کمیته امداد راهنمایی و هدایت مددجویانی است که در شرایط اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی قرارگرفته‌اند که با بهره‌گیری از مشاوره‌ها راه‌حلی برای برون رفت از مشکل خود پیدا می‌کنند و مددجویانی که دارای موارد حاد و ویژه هستند هم به مراکز درمانی طرف قرارداد با این نهاد معرفی می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چگونه افسردگی را مهار کنیم؟