صاحبان 50 حرفه در سمنان مکلف به ایجاد پایانه فروشگاهی هستند


صاحبان 50 حرفه در سمنان مکلف به ایجاد پایانه فروشگاهی هستند

سمنان- ایرنا- مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان گفت: 50 شغل و حرفه در استان مکلف هستند تا صندوق مکانیزه فروش در قالب پایانه فروشگاهی ایجاد کنند.

به گزارش ایرنا ، جواد انوری روز چهارشنبه با اشاره به ضرورت نصب و راه اندازی پایانه فروشگاهی به رسانه ها بیان کرد: مودیان مالیاتی موظفند از سامانه صندوق فروش از طریق صندوق ماشینی و مکانیزه فروش وتجهیزات مشابه استفاده کنند که این اقدام گامی جهت شفافیت و مبارزه با فرار مالیاتی وتحقق حقوق حقه مردم است.

وی ادامه داد: تا کنون بالغ بر۵۰ شغل وحرفه مکلف به نصب وراه اندازی و استفاده از پایانه های فروشگاهی در سراسر استان سمنان شدند که در این میان فعالان حوزه درمان با ۵۲ درصد بالاترین میزان مشارکت را در نصب وراه اندازی صندوق فروش داشتند.
وی تصریح کرد : طبق آمار ارائه شده فعالان حوزه درمان و دفاتر خدمات الکترونیک قضائی با ۴۴درصد بیشترین مشارکت و مالکان نوشت‌افزارها و میوه وتره بارفروشی ها با یک درصد کمترین میزان مشارکت را در نصب سامانه فروشگاهی داشتند.

وی تأکید کرد: استفاده نکردن از سامانه صندوق فروش فروشگاهی یا ثبت نکردن صورتحساب خرید و فروش، موجب تعلق جریمه ای معادل ۲ درصد فروش خواهد بود.

وی یادآور شد : مأخذ محاسبه جریمه فقدان نصب وراه اندازی پایانه فروشگاهی ، آن بخش از فروشی خواهد بود که عملیات آن در سامانه صندوق فروش ثبت نشده و یا اطلاعات آن در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار نگرفته است.

مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به مزایای نصب صندوق فروشگاهی برای مشمولان بیان کرد : هزینه های انجام شده بابت خرید، نصب و راه اندازی سامانه صندوق فروش برای اولین بار از سخت افزار و نرم افزار متناسب با نیاز واحد شغلی با ارایه اسناد و مدارک مثبته از مالیات بر درآمد یا عملکرد قطعی شده اشخاص مشمول در اولین سال استفاده و یا سال های بعد با رعایت مفاد آیین نامه تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قابل کسر خواهد بود.
انوری خاطر نشان کرد : اشخاص مشمول مکلفند مراتب تعطیلی، توقف دائم یا موقت فعالیت بیش از یک ماه خود را حداکثر تا یک ماه از تاریخ تعطیلی یا توقف از طریق درگاه عملیات الکترونیکی سازمان یا به صورت مکتوب به سازمان اعلام یا مراتب را از طریق پست سفارشی به سازمان ارسال کنند.

میزان وصول مالیات در بخش مالیات‌های مستقیم و مالیات کالا و خدمات در استان سمنان پنج ماه نخست امسال سه هزار و ۲۵۷ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان