استاندار لرستان رحلت آیت الله سید محمد جزایری را تسلیت گفت


استاندار لرستان رحلت آیت الله سید محمد جزایری را تسلیت گفت

خرم‌آباد - ایرنا - سید موسی خادمی استاندار لرستان روز چهارشنبه در پیامی رحلت آیت الله سید محمد جزایری را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا در این پیام آمده است: رحلت آیت الله سید محمد جزایری"ره" موجب تاسف و تاثر گردید.

این پیام می افزاید: آن عالم پارسا که از علمای برجسته و از افتخارات استان لرستان بود عمر بابرکت خویش را در راه اعتلای علوم الهی و نشر معارف نورانی قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) صرف نمود.

استاندار لرستان اضافه کرد: اینجانب درگذشت این عالم جلیل القدر را به پیشگاه امام زمان"عج"، مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه و جامعه روحانیت استان ، خاندان محترم و عموم مردم شریف لرستان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علو درجات و قرب الهی برای آن فقید سعید، و صبر و اجر برای بازماندگان، مسئلت دارم.

آیت الله سید محمد جزایری دوران رضاخان در خرم آباد دیده به جهان گشود و پدرش آیت الله سید جعفر جزایری شوشتری از نوادگان علامه آیت الله سیدنعمت الله جزایری از دانشمندان و مولفان بزرگ شیعه بود.

آیت الله سیدمحمدجزایری نزد علمای بزرگ نجف اشرف و ایران کسب فیض نموده و زهد و ورع ایشان ازجوانی زبانزد عام وخاص بود و امام خمینی (ره)، شهیدآیت الله مدنی، آیت الله آقاضی اعراقی، آیت الله سیدعیسی جزایری، آیت الله حاج سید حیدر طاهری و آیت الله حاج سیدعلی اکبر رحیمی از اساتید ایشان بودند.

آیت الله جزایری در نجف اشرف محضر آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی و علمای برجسته و ربانی همچون شیخ علی محمد نجفی، میرزا حسن یزدی، علامه طباطبایی، علامه میرزا فضل الله زاهدی، آیت الله گلپایگانی، آیت الله اراکی و ۱۰ سال درس خارج فقه امام خمینی را درک نموده است.

ایشان سالها امام جماعت مسجد حکیم خرم آباد بود و شهیدان حجج الاسلام سیدفخرالدین وسیدنورالدین رحیمی و نیز تعدادی از علمای این خطه از محضرآیت الله سیدمحمدجزایری علوم دینی را فراگرفتند.

در دوران تبعید امام (ره) به نجف ایشان برای حضرت امام خمینی مکاتبه می نمود که در مجموعه صحیفه امام ره موجود است.

در کتاب «علما در روشنایی تاریخ»؛ ایشان به شرح زندگی نامه خود و مشقت و ریاضت روزگار تحصیل در نجف اشرف اشاره کامل نموده است.

مادر بزرگوار آیت الله سید محمد جزایری سیده آغا فاطمه شاهرخی بانوی پاکدامنی بود که مکتب خانه تدریس ادبیات؛ تلاوت وآموزش قرآن داشت و از محضر ایشان شاگردان؛ معلمان و علمای بسیاری همچون دکتر حمیدعیدی، آیت الله سیدحسن طاهری و دیگر شخصیت ها برخاسته اند.

روح ملکوتی آیت الله جزایری سرانجام پس از عمری زهد و تقوا دریکم مهرماه ۱۳۹۹ خورشیدی به ملکوت اعلا پرکشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن