25 هکتار زمین ملی در نقده خلع ید شد


25 هکتار زمین ملی در نقده خلع ید شد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نقده گفت: 25 هکتار زمین ملی این شهرستان طی سال جاری رفع تصرف و به حالت طبیعی بازگردانده شده است.

سعید رحمان‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین تاکنون ۱۰۰ پرونده خلع ید در حال اقدام بوده و جهت سیر مراحل قانونی در حال معرفی به مراجع قانونی است.

وی ادامه داد: علاوه بر بازگرداندن این اراضی به حالت اولیه و طبیعی با متجاوزان به عرصه های منابع ملی نیز برخورد قانونی شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نقده اضافه کرد: حفاظت از عرصه‌های ملی به عنوان اولین و مهمترین بخش از وظایف منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

رحمان‌پور گفت: حفاظت از منابع طبیعی نیازمند مشارکت همه جانبه مردم است زیرا این منابع وابسته به دولت‌ها نیست و امر احیا و محافظت از آن یک امر همگانی است.

وی بیان کرد: همشهریان می‌توانند جهت ارائه گزارش تخلف با شماره تماس ۱۵۰۴ تماس بگیرند تا ماموران حفاظت از منابع طبیعی برای برخورد با متخلفان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: ۲ اکیپ بازرسی و گشت‌زنی در بخش محمدیار و مرکزی نقده فعال است و نظارت‌های لازم را اعمال می‌کنند.

به گزارش ایرنا شهرستان ۱۲۷ هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی بوده و در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع ‌است.

آذربایجان‌غربی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که ۱۰۱ هزار هکتار آن را جنگل ها تشکیل می‌دهد و نقطه آغاز رویشگاه جنگلی زاگرس محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!