ترکیه میزبان گروه‌های فلسطینی و اتحاد در مقابل صهیونیستها


ترکیه میزبان گروه‌های فلسطینی و اتحاد در مقابل صهیونیستها

پس از معاملات اخیر بین رژیم صهیونیستی و کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه اعلام کرده میزبان دور جدیدی از گفتگوهای وحدت فلسطین بین جناح های رقیب حماس و فتح است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایستای، پس از معاملات اخیر بین رژیم صهیونیستی و کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه اعلام کرده میزبان دور جدیدی از گفتگوهای وحدت فلسطین بین جناح های رقیب حماس و فتح است.

محمود عباس ، رئیس جمهور فلسطین روز دوشنبه با رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه تماس گرفت و از میزبانی گفتگوها قدردانی کرد و از آنکارا خواست تا در مذاکرات کمک کند.

یک مقام ترکیه ای که خواست نامش فاش نشود ، گفت که آنکارا مستقیماً در مذاکرات نقش ندارد اما هر دو طرف را به ایجاد یک دولت وحدت و دفاع مشترک از حقوق فلسطین تشویق می کند.

برخی از ناظران می گویند محمود عباس به خاطر خیانت کشورهای عربی برای اتحاد با گروه های فلسطینی به ترکیه روی آورده است که قبلاً با اردوغان رابطه نسبی داشت.

در حالی که کشورهای عربی به رهبری امارات و عربستان سعودی به طور فزاینده ای در مورد نحوه برخورد اسرائیل با فلسطین سکوت می کنند ، اردوغان به عنوان مدافع سرسخت آرمان فلسطین ظاهر شده است.

تعاملات مکرر اردوغان با رهبری حماس ، از جمله صدور گذرنامه ترکیه برای مقامات حماس ، در ماه های اخیر مورد انتقاد ایالات متحده و اسرائیل قرار گرفته است.

در حالی که اسرائیل و آمریکا حماس را به عنوان یک گروه تروریستی تعیین کرده اند ، آنکارا همیشه با حماس دارای روابط نزدیک بوده است.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟