تاکید علامه کاشف الغطاء بر وحدت و همبستگی اسلامی


تاکید علامه کاشف الغطاء بر وحدت و همبستگی اسلامی

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، وحدت شیعه و سنی از دیرباز در طول تاریخ امت مسلمان مورد توجه علما و مراجع بزرگ جهان اسلام بوده است. آنها بر این باور بودند که اتحاد شیعه و سنی باعث تقویت جهان اسلام می‌شود. لذا این علما، از شیخ مفید و سیدرضی گرفته تا میرزای شیرازی، آخوند خراسانی، آیت الله بروجردی، امام خمینی(ره) و رهبر معظم...

تاکید علامه کاشف الغطاء بر وحدت و همبستگی اسلامی
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، وحدت شیعه و سنی از دیرباز در طول تاریخ امت مسلمان مورد توجه علما و مراجع بزرگ جهان اسلام بوده است.

آنها بر این باور بودند که اتحاد شیعه و سنی باعث تقویت جهان اسلام می‌شود. لذا این علما، از شیخ مفید و سیدرضی گرفته تا میرزای شیرازی، آخوند خراسانی، آیت الله بروجردی، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و... همگی بر وحدت شیعه و سنی تاکید کرده و می‌کنند.

در همین راستا خبرگزاری تقریب در نظر دارد در قالب بسته های خبری به بررسی دیدگاه‌های برخی از علما و اندیشمندان در باب وحدت و یکپارچگی جهان اسلام بپردازد.

سومین شماره از این بسته خبری به بررسی دیدگاه علامه کاشف الغطاء پرداخته که در ادامه می‌آید:


او در کتاب خود با عنوان “المثل العلیا فی الاسلام لا فی بحمدون” همه مسلمانان را خطاب قرار داده و به آنها می‌گوید: هر موجود دارای احساس و شعور است و باید بداند مسلمانان امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت، همبستگی و جمع کلمه و وحدت صفوف نیاز دارند و این که مانند بنیان مرصوص به یکدیگر بپیوندند؛ هیچ زمینه‌ای را برای آنچه موجب خشم، دشمنی و جدایی از یکدیگر می‌شود، باقی نگذارند و باید آزادی مذاهب و ادیان را حفظ کنند چنانچه خداوند متعال می‌فرماید: «یَا دَاوُودُ إِنَّا جَعَلْنَاکَ خَلِیفَهً فِی الأَرْضِ فَاحْکُم بَیْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ»”.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس