یک اثر دفاع مقدس اسلام در فهرست آثار تاریخی و فرهنگی ثبت شد


یک اثر دفاع مقدس اسلام در فهرست آثار تاریخی و فرهنگی ثبت شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس در نشست شورای ملی ثبت آثار تاریخی، فرهنگی غیرمنقول ویژه ثبت یادمان‌های دفاع مقدس، یک اثر دفاع مقدس این استان در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی و فرهنگی کشور ثبت شد.

عبدالمالک شنبه‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زمین فوتبال چوار، منطقه عملیاتی میمک، یادمان شهدای چنگوله و منطقه گره‌شیر در استان ایلام واجد ارزش و ثبت در فهرست آثار تاریخی و فرهنگی هستند.

وی افزود: در نشست شورای ملی ثبت آثار تاریخی این چهار اثر برای ثبت در آثار تاریخی و فرهنگی پیشنهاد داده شده که از این تعداد زمین فوتبال چوار مورد تایید قرار گرفت و در فهرست آثار تاریخی و فرهنگی ثبت شد.

شنبه‌زاده یادآور شد: آثار دیگر نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند و امکان اینکه در لیست آثار تاریخی و فرهنگی استان ثبت شوند، وجود دارد.

به گزارش ایرنا، هواپیماهای عراقی در ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۵ زمین فوتبال بخش چوار را در استان ایلام بمباران کردند، در این زمین دیدار دوستانه بین تیم منتخب چوار و جوانان ایلام در جریان بود و اقدام نظامی علیه آنان موجب شهید شدن ۱۵ فوتبالیست، داور و تماشاگر شد.

‌استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / بمباران 2 مرکز نظامی اسرائیلی توسط حزب‌الله لبنان