نقشه صهیونیستها در قاره سیاه/ آمریکا برای کنیا شرط تعیین کرد


نقشه صهیونیستها در قاره سیاه/ آمریکا برای کنیا شرط تعیین کرد

ایالات متحده از کنیا خواسته است یا منافع تجاری و سیاسی اسرائیل حمایت کند یا توافق نامه تجارت آزاد (FTA) با واشنگتن را فراموش کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، ایالات متحده از کنیا خواسته است یا منافع تجاری و سیاسی اسرائیل حمایت کند یا توافق نامه تجارت آزاد (FTA) با واشنگتن را فراموش کند.

واشنگتن و نایروبی پس از چند هفته توقف ، اخیراً گفتگوهای پیمان تجاری را از سر گرفتند. ایالات متحده در مذاکرات در حال انجام توافق دوجانبه شرایط زیادی را تعیین کرده است.

به نوشته روزنامه ایست آفریقا بسیاری از شرایط تعیین شده آمریکا در جهت حمایت رژیم صهیونیستی و ایجاد ارتباط کشورهای مختلف با این رژیم است.

ایالات متحده همچنین خواهان حذف موانع سیاسی ، غیرتعرفه ای کالاهای اسرائیلی ، خدمات یا تجارت دیگری است که بر اسرائیل تحمیل شده است.

کایل مک کارتر ، سفیر آمریکا در کنیا ، در پاسخ به سوالی در مورد مشارکت صهیونیستها در مذاکرات تجاری ، گفت: ایالات متحده اسرائیل را طرف سوم مذاکرات تجاری با کشورهای مختلف می داند.

گنجاندن اسرائیل به عنوان یک طرف سوم در دستور کار مذاکرات ، انتقاد فعالانی را برانگیخته است که هشدار می دهند این توافق نامه برای کنیا بسیار خطرناک است.

سال گذشته ، کانال 13 اسرائیل در گزارشی گفت که کماندوهای اسرائیلی نیروهای محلی را در بیش از ده کشور آفریقایی آموزش می دهند.

در این گزارش ، اتیوپی ، رواندا ، کنیا ، تانزانیا ، مالاوی ، زامبیا ، آفریقای جنوبی ، آنگولا ، نیجریه ، کامرون ، توگو ، ساحل عاج و غنا به عنوان کشورهای آفریقایی ذکر شده است که اسرائیل به دنبال جلب حمایت آنهاست.

نخست وزیر بنیامین نتانیاهو ورود به آفریقا را به عنوان بخشی اصلی در دستور کار خود قرار داده و در سال 2016 به عنوان اولین نخست وزیر صهیونیستها پس از 50 سال از این قاره دیدار کرده است.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرانسه به اسرائیل برای پاسخ به ایران کمک کرد