اقامت مسافران در لرستان کاهش یافت


اقامت مسافران در لرستان کاهش یافت

خرم‌آباد _ ایرنا _ معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: 49 هزار و 426 نفر نیمه نخست امسال در استان اقامت داشته‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 873 هزار و 546 نفر کاهش یافته است.

اسکندر فلاح وند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۶ ماه نخست پارسال ۹۲۲ هزار و ۹۷۲ در استان اقامت داشتند که اکنون با توجه به شیوع کرونا میزان اقامت و بازدید از اماکن گردشگری کاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود: این میزان اقامت در هتل‌، هتل آپارتمان‌، مهمانپذیر، اقامتگاه‌ بوم گردی، مجتمع‌ گردشگری، مهمانسرا و اقامتگاه‌ های موقت استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۷ مجتمع گردشگری، ۲۹ دفتر خدماتی و ۶ اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت ۳۵۰ تخت اقامتی در لرستان فعال است تصریح کرد: نیمه نخست امسال سه هزار نفر به اقامتگاه‌های بوم گردی استان مراجعه کرده اند در حالیکه این تعداد ۶ ماهه نخست پارسال ۶ هزار و ۸۸۵ نفر بود.

فلاح وند همچنین با اشاره به انجام ۷۵۶ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و پذیرایی استان طی سالجاری گفت: اکنون ۳۸ مرکز اقامتی در استان وجود دارد که این واحدها دارای ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تخت هستند.

وی ادامه داد: ۱۴۲ واحد اقامتی از جمله هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم گردی، سفره خانه‌های سنتی و مجتمع‌های خدماتی بین راهی لرستان به مسافران ارائه می کنند که ۲۲ هتل با ظرفیت یکهزار و ۷۰۵ تخت و ۱۰ مهمانپذیر با ظرفیت ۲۹۰ تخت از جمله این مراکز هستند.

وی یادآور شد: لرستان دارای ۱۵ سفره خانه سنتی و پنج مجتمع گردشگری است.

لرستان هم اکنون در شرایط قرمز شیوع کرونا قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...