صیادان پرندگان شکاری در گلستان دستگیر شدند


صیادان پرندگان شکاری در گلستان دستگیر شدند

گرگان - ایرنا- محیط‌بانان اداره محیط زیست گنبدکاووس با همکاری مرزبانان این شهرستان حین گشت زنی و کنترل زیستگاه‌های مرزی شرق گلستان 2 صیاد پرندگان شکاری را دستگیر کردند.

رییس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان روز چهارشنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: این گروه ۲ نفره در زیستگاه های مرزی کرند در حال رصد و رهگیری پرندگان شکاری بودند که قبل از صید و زنده گیری پرندگان به دام قانون افتادند.

حسینعلی تازیکه ادامه داد: از متخلفان یک پرنده طعمه و دو شبچه (تله مخصوص زنده گیری)، دوربین چشمی و یک دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط شد.

تازیکی ادامه داد: زیستگاه های شمالی استان بدلیل برخورداری از زیستگاه های منحصر بفرد دشتی و تالابی در کریدور مهاجرت پرندگان شکاری واقع است.

به گفته وی برای حفظ و حراست بیشتر از این گونه های با ارزش، اقدامات حفاظتی مانند برگزاری گشت های کنترلی و حفاظتی روزانه در قالب سه تا چهار تیم گشتی در مناطق حساس و مستعد صید و زنده‌گیری پرندگان و تجهیز محیط‌بانی و پاسگاه های محیط زیست به ادوات و وسایل نوین موتوری از قبیل موتورسیکلت های پرقدرت و نو در زمان حضور پرندگان در زیستگاه ها صورت می گیرد.

تازیکه همچنین از دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز کبک در حوالی داشلی برون گنبد خبر داد و گفت : با حضور به موقع محیطبانان از این متخلفان لاشه دو قطعه کبک، ۲ قبضه سلاح شکاری و ۶۸ قطعه فشنگ کشف و ضبط شد.

وی گفت : هر چهار شکارچی غیر مجاز با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبحانه خبری، 1 اردیبهشت 1403؛ از دفع حمله منتسب به اسرائیل به تاسیساتی در اصفهان تا اطل...